Selva Camp-Mas Nebot-Antenes Mussara-Pont Goi-Aixàvega-Montral-DH Alcover

Photo ofSelva Camp-Mas Nebot-Antenes Mussara-Pont Goi-Aixàvega-Montral-DH Alcover Photo ofSelva Camp-Mas Nebot-Antenes Mussara-Pont Goi-Aixàvega-Montral-DH Alcover Photo ofSelva Camp-Mas Nebot-Antenes Mussara-Pont Goi-Aixàvega-Montral-DH Alcover

August 18, 2021
August 2021

near La Selva del Camp, Catalunya (España)

Fantàstica i encisadora ruta ideal per fer en E-bike, tot i que també es pot fer perfectament amb una btt tradicional, però, lògicament a un altre ritme.
Sortim de la Selva del Camp. També podeu sortir de Tarragona, Reus, o similar si voleu fer més kilòmetres. Nosaltres, com teníem poc temps, hem decidit sortir de La Selva. Al punt d’inici del track és molt fàcil aparcar.
La ruta comença pujant un petit tram per la carretera Selva-Vilaplana. Al cap de poc més d’un kilòmetre de carretera en pujada molt suau, veureu que el track es desvia per una pujada a la dreta. Aquesta pujada és força dura i maca i ens porta a la part de dalt de Les Obagues. Un cop passem el Mas Tarragona, tornem a baixar fins a la carretera pel camí de Mas de Galofré. Si voleu treure desnivell a la ruta, lògicament podeu saltar-vos aquest tram i continuar per la carretera fins al kilòmetre 10 aproximadament del track, el qual ja s’endinsa per la zona del Mas del Sord, Mas Flassada, Roca Moro, Mas Anguera, etc. Aquest tram és força dur, ja que ens trobarem alguna trialera i sender en pujada que, amb btt tradicional, haurem d’apretar força per fer-lo tot. De totes formes, es pot fer perfectament amb una mica de força i equilibri. En E-Bike, pujar per aquesta trialera és divertidíssim.
Arribem a la carretera Vilaplana-Mussara, la qual agafem un parell de kilòmetres en pujada suau i constant fins que trobareu una sortida al camí del Mas del Nebot. Val la pena fer aquesta mena de bucle, ja que ens espera una sèrie de corriols trialeros divertidíssims. Probablement haureu de posar el peu a terra en un parell d’escalons, però és un tram molt petit. Un cop tornem a la carretera, continuem per pista fins a les antenes de la Mussara, on ens esperen unes vistes IMPRESSIONANTS.
Llavors, continuem direcció als Mullats (ara està arreglat i és 100% ciclable) i seguim el track per arribar a la Cova del Goi. Zona fantàstica amb foto obligada.
Un cop feta la foto, tornem per la creu trencada, i ara baixem la pista dels Mullats. Un cop tornem a la carretera, veureu a la dreta una sortida a un camí. Ens espera un corriol-trialero increïble. 100% ciclable i divertidíssim. Una mica pedregós i amb algun petit escaló, però factible per fer 100% dalt de la bici sense tenir massa tècnica.
Aquest corriol ens porta fins al bonic poble de l’Aixàvega. Llavors, continuem per camí fins a Montral, on podem pujar a menjar les mítiques magdalenes al forn de Montral.
Un cop degustades les magdalenes de Montral, ens espera un festival de corriols per sucar pa. Arribarem a fer el mític corriol de l’excavadora per acabar.
Veureu que el track continua i agafa un tram per carretera, ja que hem volgut fer un tram del circuit DH fins a Alcover. Aquest track inclou el tram fàcil del circuit. Perfectament factible amb una tècnica mitjana. Al final hi ha una baixada bastant pronunciada, però molt neta i amb una tècnica mitjana, la podreu fer sense problemes.
També tindríeu l’alternativa d’agafar un altre corriol-trialero que tinc penjat en vàries rutes. Per exemple, en aquesta: https://www.wikiloc.com/mountain-biking-trails/tarragona-alcover-mas-de-la-plana-refugi-cabrera-cal-blai-montral-alcover-tarragona-20232339
Seria agafar el corriol que vaig fer de pujada, com a baixada si preferiu no fer el circuit DH d’Alcover. És una alternativa espectacular. Us aconsello que proveu el que no coneixeu.
Un cop arribem a Alcover, tan sols ens queda tornar a la Selva per pista ràpida i fàcil fins al punt de sortida a la Selva del Camp.
Ruta super-recomanable. Calculeu unes 3-4 hores en e-bike i unes 5 hores en btt tradicional.
Nivell físic ALT / nivell tècnic MIG.
Us encisareu de debò!!!!!