Photo ofSau - Rupit per l'Aulet, camí de Montdois i La Palomera - Tavertet per Rajols i el Pla Boixer - Sau pel Coll de Malla Photo ofSau - Rupit per l'Aulet, camí de Montdois i La Palomera - Tavertet per Rajols i el Pla Boixer - Sau pel Coll de Malla Photo ofSau - Rupit per l'Aulet, camí de Montdois i La Palomera - Tavertet per Rajols i el Pla Boixer - Sau pel Coll de Malla

March 15, 2023
March 2023

near Sant Romà de Sau, Catalunya (España)

Ruta circular, aproximadament 4/5 parts pistes, 1/5 part asfalt. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida un matí esplèndid de mitjans de març de l'aparcament de les Fontiques, un parell de quilòmetres abans d'arribar a la presa de Sau per la carretera que ve de Folgueroles , ja que el que hi ha just a la presa està ple de cotxes. Estan desembassant el pantà, el nivell és molt baix i molta gent ho ha vingut a veure. De fet, un dels objectius de la ruta és acabar-la baixant fins Sant Romà de Sau i les cases de l'antic poble, que fa dies que ja no estan sota el nivell de l'aigua.

Però la ruta comença pujant muntanyes. Just quan s'acaba la presa es pren el camí que baixa a la dreta. Quan s'acaba la baixada es deixa a la dreta el pont de la pista que condueix a Susqueda, i just allà comença la que porta fins Rupit, primer planera, seguint el riu Ter que queda a la dreta durant un parell de quilòmetres, i que després de travessar la riera Pregon puja fins el coll de l'Aulet, on enllaça amb la pìsta de Montdois, que es pren en direcció a Rupit.

Al cap de poc més de mig quilòmetre de baixadeta enllaça amb la carretera asfaltada que puja de Vilanova de Sau, que se segueix durant 300 metres en direcció a Rupit, per prendre a l'esquerra la pista que passa per sota del Pendís i s'enfila fins el Coll de la Palomera passant pel pujant del Llop. A mitja pujada hi ha algun tros amb molts roc solts i cantelluts.

Al Coll de la Palomera s'arriba al pla del Soler, on hi ha un mirador amb una vista fantàstica sobre Rupit.

Després del mirador es pren durant un quilòmetre la pista que passa per la dreta de la masia El Soler i que connecta amb el camí del Far a Cabrera, a la dreta. Poc després de la masia El Perer comença la pista que puja a Rajols i als cingles de l'Avenc de Tavertet, i que porta fins Tavertet passant pel Pla Boixer, el sostre de la ruta, a tocar els 1.100 metres.

A Tavertet es travessa el poble en direcció al Coll de Malla, on baixa la pista fins el Pantà de Sau. Primer en bon estat, més endavant amb un petit tros emporlanat, fins convertir-se en una torrentera durant uns 200 metres, que fa baixar la la bici un parell de vegades, pels rocs, desnivells les branques i romegueres que hi ha. Després torna a convertir-se en pista, que va baixant fins el pantà.

A l'àrea d'esplai del pantà de Sau hi ha l'accés per baixar fins l'església de Sant Romà de Sau. El nivell de l'aigua de l'embassament és tan baix (menys del 10%) que fins i tot es pot arribar fins les cases del poble, que rarament es poden veure. Està ple de gent passejant-hi. Amb posat solemne, en silenci o parlant en veu baixa. El paisatge és bonic però colpidor.

Finalment, tornada a l'àrea d'esplai, carretera del club Nàutic fins La Riba, d'allà a la presa, i de la presa fins l'aparcament.

Un matí entre paisatges impressionants.

PictographRiver Altitude 1,477 ft

PictographMonument Altitude 1,569 ft

• Photo of Narinant2
    Narinant2 May 19, 2024

Molt bona ruta. La baixada de Tavertet a Sau, fantàstica ...