Ebike: Cabrerès 2013 llarga al inrevés

May 14, 2022
May 2022

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

ruta de @rikikampru
Santa María del Corcó- Torrent dels Casalets- Cantonigrós- Casacoberta- Pantà de Sau- El Vilar Sesgorgues- Santa Maria del Corcó

KM (64) Temps (5:03) Desnivell (1820) KM/h (13) Pulsacions (130) IBP (142)
Corriols i trialeres (35%) Pista (55%) Asfalt (10%)

La cursa popular Cabrerés 2013 ha presentat un recorregut d'allò més espectacular. Una volta pel Collsacabra i les Guilleries tot endinsant-nos per la Vall d'Enbas. Sempre transitem per paissatges espectaculars, desde fagedes de falgueres a racons frondosos fins arribar al pantà de Sau. En el terreny físic el constant puja i baixa li aporta certa duresa extra als 64km però en tot moment les pujades són d'una pendent còmode. En el terreny tècnic hi ha alguna baixada que precisa habilitat pels corriols amb pedres i terreny trencat, però la majoria són molt divertides. Això si, no aneu a buscar la rapidesa sinó el gaudi, dons a voltes es formen aglomeracions a les zones estretes i el paratge val la pena.

RECORREGUT:

Sortim de Santa Maria del Corcó i comencem amb un breu puja i baixa (0'5km al 8%) per pista. La primera pujada és la més llarga i la més sostinguda (8'5 km al 5'5%) sense grans rampes i sempre per pista ample fins a tocar dels 1100 metres d'alçada. Passem pel torrent dels Casalets i trobem els primers corriols del dia ben enfangats. Anem baixant de manera sostinguda per pistes i corriols fins a Cantonigrós.

Afrontem una pujada de 4km al 5% amb alguna rampa dura i algun corriol de pujada que ens torna a deixar a 1100 metres. Un parell de pujades més sense estridències i arribem a Casacoberta, ja entreveient l'imponent pantà de Sau. La major part d'aquest tram es fa per una pista que va vorejant el pantà i que va descendint poc a poc cap al fins de la vall amb algun corriolet despistat.

Baixem fins a 500 metres d'alçada i afrontem la que és la pujada més dura (3'5km al 8%). Comença per pista i continua fins a l'avituallament final a El Vilar Sesgorgues per asfalt. Alguns ciclistes agonitzen i exprimeixen les forces. Un cop a dalt afrontem la baixada més tècnica. Una trialera força llarga que ens deixa a tocar de la riera de l'Esquirol. Travessem el riu i afrontem la darrera pujada (0'5km al 12%) fins a Santa Maria del Corcó per corriol. Netegem les bicis i cap a casa!