Photo ofSanta Coloma - Farners - L'Esparra - El Far - Maçanet Residencial - Riudarenes - Santa Coloma Photo ofSanta Coloma - Farners - L'Esparra - El Far - Maçanet Residencial - Riudarenes - Santa Coloma Photo ofSanta Coloma - Farners - L'Esparra - El Far - Maçanet Residencial - Riudarenes - Santa Coloma

February 28, 2023
February 2023

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Ruta circular, aproximadament 4/5 per pistes de terra. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida del parc de Sant Salvador de Santa Coloma, amb el temòmetre marcant 5 graus, seguint la riera en sentit invers al rellotge, per encarar els trossos més complicats al començament de la sortida. Es pren el camí que surt just al cantó de l'escultura de sant Salvador d'Horta, que de seguida es converteix en corriol, i que ens fa baixar un parell de vegades de la bici. Quan s'acaba el parc se surt a una zona de vivers, que es voreja fins anar a trobar la carretera asfaltada que va des de la carretera de Sant Hilari fins Ca n'Oliveres.

Allà comença la pujada a Farners per una pista de terra. Es deixa Can Miquel a la dreta, i la pujada es fa deixant el sot de Penjacans a la dreta, fins arribar, després de passar sota el Turó del vent, a la pista que va de Santa Coloma fins Sant Feliu de Buixalleu.

Se segueix la pista durant 2 quilòmetres, per prendre, després de deixar la Roca Abellera a l'esquerra, la que porta fins Argimon passant per sota del Far.

Després de poc més d'uns 4 quilòmetres i mig de baixada es deixa la pujada d'Argimon a la dreta per anar en direcció a l'Esparra. Es travessa el barri i se segueix camí fins a Can Torrelles, on es tomba a la dreta en direcció al Càmping de Riudarenes. Es travessa per dues vegades la riera de l'Esparra, sense dificultat.

La pista del càmping acaba a la carretera asfaltada de Mallorquines a Hostalric, que se segueix durant mig quilòmetre en direcció a Hostalric per prendre tot seguit la pista que surt a l'esquerra, i que porta a la pedrera després de travessar la riera de Santa Coloma.

Passada la pedrera es travessa la sèquia de Sils pel pont, es passa per sota la via de tren de Port-Bou a Barcelona, i el camí segueix paral·lel a la via durant uns 300 metres en pujada, fins prendre la pista que surt a la dreta, que passa per damunt del túnel del TAV i condueix fins la urbanització Maçanet Residencial Park.

La urbanització es travessa per la pista de terra perimetral nord, sense entrar-hi mai, fins arribar a la carretera asfaltada, que se segueix a la dreta fins el trencant de terra abans de la Torre Marata. Des d'allà cal anar a buscar la pista paral·lela a la sèquia de Sils (en el track es veu un error poc després del quilòmetre 25, on ha calgut recular uns 300 metres).

Se segueix la sèquia de Sils durant mig quilòmetre, per prendre la pista de terra que surt a l'esquerra i que travessa la via del TAV per sobre, després de seguir-la en paral·lel durant un tros, i que connecta amb Riudarenes després de passar per Can Pruna i tornar a travessar el TAV, aquesta vegada per sota.

Després de Riudarenes es travessa la riera de Santa Coloma a la zona industrial. Es deixa Can Campets a la dreta i se segueix la pista fins travessar la carretera asfaltada de Riudarenes a l'Esparra, per arribar al parc de Sant Salvador per la pista paral·lela a la riera de Santa Coloma que passa per davant de les termes Orion.

Una bona sortida, en un dia ventós i fred.