Photo ofSanta Coloma de Farners - Riudarenes - Estanys de Sils - Vallcanera - Les Comes - Santa Coloma Residencial - Santa Coloma Photo ofSanta Coloma de Farners - Riudarenes - Estanys de Sils - Vallcanera - Les Comes - Santa Coloma Residencial - Santa Coloma Photo ofSanta Coloma de Farners - Riudarenes - Estanys de Sils - Vallcanera - Les Comes - Santa Coloma Residencial - Santa Coloma

December 10, 2022
December 2022

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Ruta circular, més de 3/4 parts per pistes, la resta per asfalt. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida molt agradable un matí de dissabte, després de la puja del vespre, per pistes en general molt planeres i en molt bon estat. Sortida de l'aparcament del Parc de Sant Salvador de Santa Coloma. Es travessa el pont de la riera de Santa Coloma i es pren direcció a Riudarenes.

Es travessa la carretera asfaltada de l'Esparra per anar a buscar la carretera vella de l'Esparra, de terra, que se segueix fins Riudarenes. Es travessa la riera de Santa Coloma, i el poble a l'alçada de Sant Martí, per seguir a la dreta al cap de pocs metres pel camí asfaltat de la Pruna en direcció a Sils.

Just passat el polígon industrial de Riudarenes es pren el corriol que surt en pujadeta just davant, travessant la carretera asfaltada. Se segueix sempre recte, deixant a dreta i esquerra els camins que es van trobant, fins arribar al pont de vies del tren. Es passa el pont i se segueix el camí fins arribar a la sèquia de Sils, que tindrem a la dreta durant molt de tros, fins arribar a la riera de Vallcanera, a l'alçada del polígon industrial Bosc de Can Cuca de Sils. Just abans de passar por sota el pont del tren cal baixar de la bici, hi ha unes escales.

Passat el polígon es travessa l'autopista per sota. El camí segueix paral·lel a la riera de Vallcanera i a l'autopista, que tenim a la dreta, fins trobar la carretera asfaltada de Mallorquines a Sils, que se segueix uns metres en direcció a Mallorquines per prendre tot seguit l'antic camí de Barcelona, de terra, paral·lel a la riera de la Belladona, fins arribar a la pista que porta fins Santa Eulàlia de Vallcanera.

Davant Santa Eulàlia es pren el camí a la dreta, amb la intenció de no entrar a Vallcanera ni les Comes, i empalmar amb la pista que surt de les dues urbanitzacions en direcció a Vilobí. Durant un tros es pot sortir de la carretera i fer la pista de sota de les torres d'alta tensió, per divertir-se una mica. Quan ja estem gairebé al final de la pista hi ha una batuda del senglar que ens fa entrar a la urbanització uns metres.

Ja a la pista en direcció a Vilobí, es pren just abans de can Terrers la pista a la dreta que porta fins Santa Coloma Residencial. Es travessa la urbanització per anar a buscar el pont que travessa la carretera de Santa Coloma a Girona. Des d'allà, camí de Can Fàbregues i de Can Oliveres per passar per davant de la deixalleria de Santa Coloma, i des d'allà, travessar Santa Coloma fins el punt d'inici.

Una sortida fresca i una mica enfangada, però molt agradable i poc exigent.