Photo ofSanta Coloma de Farners - L'Esparra - Argimon - Roques d'en Planes - Sant Salvi - Mas Huix - Santa Coloma de Farners Photo ofSanta Coloma de Farners - L'Esparra - Argimon - Roques d'en Planes - Sant Salvi - Mas Huix - Santa Coloma de Farners Photo ofSanta Coloma de Farners - L'Esparra - Argimon - Roques d'en Planes - Sant Salvi - Mas Huix - Santa Coloma de Farners

3 hours
4 hours one minute
September 18, 2022
September 2022

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Ruta circular, aproximadament 1/3 asfalt, 2/3 pistes en bon estat. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Un dia magnífic, el primer matí una mica fresc d'aquest estiu (comencem a 14 graus), com a mínim des del mes de maig. Volta molt maca per les Guilleries, sense cap altra dificultat que alguns pendents i algunes pistes tallades que ens fan fer més volta de la prevista i no ens permeten arribar al lloc que havíem planificat.

Sortida del Parc de Sant Salvador seguint camí a la dreta de la riera de Santa Coloma en direcció a les Termes. Hem de travessar un parell de vegades la riera pels ponts perquè el camí està tallat. A Can Xifra el reprenem, i un parell de quilòmetres més endavant sortim a la carretera asfaltada que ens porta fins l'Esparra. Just quan hi arribem, prenem a la dreta la pista d'Argimon, que deixem al cap de poc més de dos quilòmetres, per anar en direcció al Montgrós. No pugem a Argimon, hi passem per sota, ens queda a la dreta.

Un parell de quilòmetres després d'haver deixat el trencant d'Argimon deixem a la dreta el que ens portaria a Farners o Sant Pere Cercada. Anem pujant per la pista, i quan comencem a veure les primeres cases de Can Fornaca prenem la pista que surt a la dreta, que ens porta al cap de 6 quilòmetres a l'encreuament de 4 camins: deixem la pista de Sant Feliu de Buixalleu a l'esquerra i la de Farners a la dreta, i seguim recte en direcció a Sauleda. La intenció és anar fins l'ermita de Sant Iscle i Santa Victòria de Sauleda i esmorzar allà, però trobem el pas barrat amb cadena i candau. Ens dirigim, doncs, al monestir de Sant Salvi, següent punt de ruta.

És una baixada d'uns quatre quilòmetres. Hi trobem les roques d'en Planes a la dreta, on aprofitem per esmorzar. La pista va a parar a la carretera vella de Sant Hilari a Santa Coloma, que prenem a la dreta durant un quilòmetre aproximadament, fins a trobar la carretera que puja al monestir de Sant Salvi després de travessar l'Eix Transversal per sota.

Passat el monestir, l'objectiu és anar a trobar la pista que va des de l'ermita del Padró fins el Mas Huix. La que havíem previst està tallada a l'alçada del Vilar, i això ens obliga a seguir pujant fins passat les Roques del Rei. Trobem un parell de tancats que passem com podem, la bateria ja va una mica justa i tornar enrera no és una opció. Una mica perduts encadenem diverses pistes fins arribar a Can Cigala. A partir d'allà ja és fàcil arribar a la pista principal, que seguim uns 4 km. fins Cal Huix, i a partir d'allà, 4 km més de baixada amb pendent fort per pista asfaltada fins arribar a la carretera vella de Sant Hilari, i des d'allà 6 kilòmetres fins el Parc de Sant Salvador.