Photo ofSanta Coloma de Farners-Frigolet-Can Palomeres-Sta Creu d'Horta-El Sobirà-El Pedrò-l'Albó-Castanyet Photo ofSanta Coloma de Farners-Frigolet-Can Palomeres-Sta Creu d'Horta-El Sobirà-El Pedrò-l'Albó-Castanyet Photo ofSanta Coloma de Farners-Frigolet-Can Palomeres-Sta Creu d'Horta-El Sobirà-El Pedrò-l'Albó-Castanyet

-246 ft
February 8, 2024
February 2024

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Una bona ruta per les Guilleries Colomenques. Sortim passant pel Parc de Sant Salvador, seguim la riera dels Frares i la carretera de Castanyet fins al primer trencant a ma dreta, que passa per Can Frigola i sempre amunt per bona pista fins a Can Palomeres. Aquí deixem la pista principal passant per davant de la casa per agafar un corriol en prou bon estat i ample que duu pel pas de la Masó fent algun pugi-baixa fins al collet del Puig. Agafem la pista que en pujada constant arriba a l'Espinau, on trenquem a la dreta per baixar a la Molina i d'allà amunt cap a la Sta Creu d'Horta. Seguim la mateixa pista, que tot pujant passa per sobre del Sobirà i de la Font del Subirà, fins trencar a la dreta per baixar cap al Pedrò. Des d'aquí tot en bona baixada per l'Albò fins a entroncar amb la pista que va cap a Castanyet, i d'allà tornada al punt de partida.
Una ruta que passa per llocs i paratges emblemàtics de les muntanyes nordoest de Sta Coloma d'interés naturalista i cultural, que ofereix bones panoràmiques, tot fent un bon exercici, amb l'ajuda d'assistència que fa més accessibles esl 25 km de pujades, tot i que les pendents no són en general massa pronunciades.
El desnivell acumulat real és d'uns 1.110 m, no pas el que indica el track (la sortida és des d'uns 135 m. no pas sota el mar)

Ruta circular des de Santa Coloma de Farners passant per:
- Collet de l'Espinau (16.7 km)
- Roure de Ca n'Iglesies (18.6 km)
- Ermita de Santa Creu d'Horta (21.1 km)
- Collet de la Fusta (26.3 km)
- Ermita de la Mare de Déu del Pedró (27.2 km)
- Font de Mossèn Salvi i d'en Miliu (34.2 km)
- Ermita de Sant Andreu de Castanyet (38.0 km)
- Font de Can Prats (42.0 km)