Photo ofSant Sadurní de Gallifa des del Farell, passant pel Collet de Sant Sadurní i Coll d'Ases . Cim 3 de 100 Photo ofSant Sadurní de Gallifa des del Farell, passant pel Collet de Sant Sadurní i Coll d'Ases . Cim 3 de 100 Photo ofSant Sadurní de Gallifa des del Farell, passant pel Collet de Sant Sadurní i Coll d'Ases . Cim 3 de 100

April 5, 2024
April 2024

near Sant Sebastià de Montmajor, Catalunya (España)

Ruta circular des de Sant Sebastià de Montmajor passant per:
- El Farell (1.3 km)
- Coll del Serrat dels Cargols (3.0 km)
- Torre del Rellotge (6.1 km)
- Font de les Maioles (15.3 km)
- Collet de Sant Sadurní (20.7 km)
- Sant Sadurní de Gallifa (21.6 km)
- Serrat de les Pedres (25.7 km)
- Coll de Bardissars (26.6 km)
- Coll d'Ases (28.0 km)
- Coll de Pi de Guàrdia (29.5 km)
- Ermita de Sant Sebastià de Montmajor (38.4 km)
- El Farell

Ens ha servit de base el trac d'" Esquí Montseny" >> https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/el-farell-sant-sadurni-de-gallifa-100-cims-de-la-feec-140342307,

però amb algunes variants. Al principi en direcció a Sant Sebastià de Montmajor hem intuit que el sender era trialer, i hem preferit seguir per la pista (som pisteros).

Quan hem trobat la carretera que vé de Sant Llorenç Savall hem tingut dubtes. Primer hem anat a agafar el camí veïnal (asfaltat) en direcció a Castellterçol, però ens ha semblat que s'apartava del nostre objectiu. Hem refet el camí per tornar a retrobar el trac inicial.

A la que aquest deixa la carretera de Gallifa, comencen a aparèixer cartell de prohibit el pas, fet que ens ha inquietat. Però la majoria teníen la senyal de prohibit el pas de cotxes i motos, pel que hem seguit endavant.

A l'arribar a Sobregrau han vingut uns gossos bordant, fet pel que hem accelerat la pedalada i els hem deixat enrera. No acabo d'entendre perquè gent de pau, respectuosos amb la natura ens hem de trobar en aquestes situacions.

Pràcticament tot el camí es fa per pistes. Algunes es veu que estan ben mantingudes (de Sant Sebastià a la carretera de Sant Llorenç). A partir de Sobregrau, més pedragós però es puja bé. A la tornada en general bé.

A la tornada, una altre vegada cartells de prohibit el pas, voliem tornar pel mateix lloc però hem agafat el camí veïnal que surt en direcció contrària cap el nord. Hem anat carenajant tota l'estona. Al primer tros hem trobat marques de la Ronda Codinenca, després marques de la Montseny -Montserrat i al final el camí veïnal que vé de Castellterçol, asfaltat. Amb noves vistes en alguns llocs al Pirineu (encara amb miques de neu), a Sant Llorenç del Munt i Montserrat. Bona baixada fins arribar a Sant Sebastià de Montmajor.

Algunes consideracions:

- A l'anada semblen incoherents les senyals de prohibit el pas en el camí de Sobregrau. Si es barra el pas a ciclistes pacífics per grans extensions de muntanya crec que es fa un mal servei a la gent i a la natura.
- En un tram de la tornada, de les senyalitzacions es dedueix que el millor camí passa per Can Sallent (desviament a l'esquerra), però us trobareu amb una cadena que barra el pas i haureu d'agafar un camí a la dreta que avui estava fangós. Állà on trobeu un senyal que indica "perill cadena a 100 metres", és millor seguir aquest camí a la dreta.

Al final una bona beguda al local social de l'urbanització del Farell ens han ajudat a recuperar forces.

Dificultat: segur que per molta gent deu ser fàcil, pel meu estat de forma és moderat.

La numeració 3 de 100, és nostra, i fa referència als pics que pretenem fer de la llista de la FEEC.

[La primera que li vàrem donar aquesta nomenclatura va ser el Pic de la Torreta de l'Orri al Pallars Sobirà (1 de 100). La vàrem pujar pedalant amb neu des del Coll del Cantó però a 300 metres del cim ja no vàrem poder seguir pel gruix de neu. Ho tornarem a fer.

La segona va ser el Turó de l'Home des del poble de Montseny (2 de 100). També vàrem arribar al pàrquing superior tot nevat. El gruix de neu ens va impedir passar des d'on hi ha la barrera final.]

Al principi al començar la ruta veiem la plana del Vallès oriental i les muntanyes que l'envolten, el Farell és un lloc privilegiat ja que des de punts molt propers hi ha vistes de 360º.

Mas Farell any 1067.

Ceràmica explicativa de la llegenda del Gegant del Pi.

Des de la Masia El Farell comencem en direcció Oest on tenim la magnífica vista de Sant Llorenç del Munt i el el Montcau.

A dalt de la cinglera hi ha la magnífica ermita de Sant Sadurní de Gallifa. Lloc que ja hem fet a peu en anteriors ocasions i que és de gran bellesa.

Dal de la cinglera des del Mirador de la Guineu hi ha una bona panoràmica del Montseny. A baix Sant Feliu de Codines.

Des de la carena veiem el lloc des del que hem sortit, el Farell.

Des de la carena de Costarrabassa, a la tornada, veiem perfectament els cingles de Sant Sadurní (cingles de Gallifa).