Photo ofSant Quirze Safaja - Sant Miquel Sesperxes - Sant Pere del Bertí - Sant Miquel del Fai - Sant Quirze de Safaja Photo ofSant Quirze Safaja - Sant Miquel Sesperxes - Sant Pere del Bertí - Sant Miquel del Fai - Sant Quirze de Safaja Photo ofSant Quirze Safaja - Sant Miquel Sesperxes - Sant Pere del Bertí - Sant Miquel del Fai - Sant Quirze de Safaja

November 13, 2023
November 2023

near Sant Quirze Safaja, Catalunya (España)

Molt bona excursió per diferents camins que passen per llocs ple de cingleres precioses.

Dificultat moderada. De Sant Quirze al Fabregar es fa molt bé. Al coll del fabregar hem seguit, de baixada, uns 500 m. peu a terra fins arribar al Pou. Tot i així aquí ha passat un ciclista trialero sense problemes.

Ens ha quedat el dubte sinó hauria sigut millor just abans del Fabregar agafar un camí que indicava la font del Pou, ja que som pisteros, i ens hauríem pogut estalviar la baixada trialera.

A partir del Pou hi ha la pista que porta a Sant Miquel Sesperxes. Al Coll de Can Taló val la pena observar la creu amb l'inscripció del pagesos afusellats i llegir en un cartell la descripció que explica els tristos fets esdevinguts al 1937 en aquest lloc.

Es passa per Sant Martí Sesperxes i a continuació hem seguit el camí que passa pels Cingles de Bertí amb fantàstiques vistes als cingles, al Tagamanent, Pla de la Calma, Matagalls, Puiggraciós... Hem passat pel costat de l'ermita de Sant Pere del Bertí, no hi hem entrat, tot i que els propietaris de la rectoria són molt acollidors, però ja l'hem visitat vàries vegades.

Hem girat a la dreta en direcció a Sant Miquel del Fai. Aquí el camí no és complicat tot i que hi ha troços de pujada molt forta, igualment baixades molt fortes fins Sant Miquel del Fai. Hi ha troços pedragosos que dificulten la pedalada. En alguns llocs hem baixat de la bici uns pocs metres, però no representa cap problema important. A continuació hem arribat a Sant Miquel del Fai per un troll de carretera. Hem refet el camí per la carretera. Abans d'arribar a la carretera que ve de Centelles hem agafat una pista a l'esquerra, molt ben conservada que arriba fins la carretera. Dos km més per carretera i hem arribat de nou a Sant Quirze de Safaja.

Una bona passejada.

Esglèsia de Sant Quirze de Safaja

Comença una pujada que es fa bé.

Davant de la Masia de Barnils, avui casa de colònies, hi ha l'ermita de la Mare de Déu del Roser. Seguim recte cap el Fabregar.

Poc després del Fabregar hem girat a la dreta, a l'esquerra el camí mena a la zona de Collsuspina. Al coll del Fabregar hi ha una cadena que es passa pel costat. Hem baixat de la bicicleta uns 500 metres. Fins el Pou.

El coll de can Taló.

Lloc històric ón cal llegir el text explicatiu dels fets que hi van passar el 1937.

Cartell explicatiu.

Camí planer amb molt bones vistes.

PictographTree Altitude 2,521 ft

Color de tardó.

El coll de Soler del Bertí

Camí de tornada molt planer

Després de la pujada per la carretera pràcticament sense trànsit, qui vulgui ensenyar als seus fills cartografia, des aquí te dibuixats per la natura uns bons estrats que semblen corbes de nivell. A baix de la vall Sant Miquel del Fai.