Sant Quirze de Besora - fagedes del Bisaura

November 9, 2022
November 2022

near Sant Quirze de Besora, Catalunya (España)

La primera part de la ruta, ja coneguda, ens ha portat, un cop enllestit l´esmorzar, al coll de Barretó, i al Morro del Quer, lloc emblemàtic i parada obligada. Amb un dia esplèndid, es veu tot el Bisaura, des del castell de Milany a la plana de Vic.
Reprenem l´itinerari, i a través de fagedes obagues arribem al punt més alt del itinerari, el coll de Forn. Aquí abandonem la ruta habitual d´altres anys, i seguim aquesta pista que ens portaria a Sta. Margarita de Cabagés. Abans però haurem penetrat per un corriol espectacular, que progresivament es va espatllant i finalment ens obliga a baixar de la montura per superar un tram impracticable.
Les penalitats s´acaben quan arribem a l´alçada de Palou Xic, una masia ben restaurada amb extenses pastures. Al poc, tornem a trobar una pista malmesa, que abandonem per entrar en un llarg i trepidant corriol, pel mig de la fageda, fins a la riera de Clarella.
Seguim un tram de pista i asfalt, per recuperar forces, i arribem a la cabana del Mir, masia espectacular amb una gran portalada. Avui reconvertida en excel.lent restaurant. Passarem de llarg, per descans setmanal.
El tram final del itinerari, ja en marcat descens, s´inicia amb una rapida pista, de bon fer, que es transforma en un divertit corriol que s´acaba bruscament quan topem amb el torrent del Mir.
Aquí es ample i sembla infranquejable, però anant amb cura per no relliscar se supera facilment. Ens espera una pista divertida que fent giragonses creuarà el torrent fins a 12 cops, fins al pont de la Foradada i el nucli de S. Quirze.
La logística no ha estat fàcil. Però finalment vam trobar a S. Pere de Torelló, un curiós personatge, l Ângel, que va tenir la bona fe de acollir una troupe de 24 afamats ciclistes al seu restaurant "El racó de l¨Angel". Xerinola habitual, sort que en aquelles hores ja no hi havia més comensals a la sala
En resum : una prolífica trobada, amb un gran ambient i un temps i paisatge esplèndids.