Sant Quirze de Besora, Dachs, Puig-empí, Pedres Negres, Sora i SQB.

Photo ofSant Quirze de Besora, Dachs, Puig-empí, Pedres Negres, Sora i SQB. Photo ofSant Quirze de Besora, Dachs, Puig-empí, Pedres Negres, Sora i SQB. Photo ofSant Quirze de Besora, Dachs, Puig-empí, Pedres Negres, Sora i SQB.

December 30, 2022
December 2022

near Sant Quirze de Besora, Catalunya (España)

Sortim de Sant Quirze direcció al Collet fins el km 3 que ens desviem cap al Mas. Seguim fins al Coll, El Rocal i anem direcció a Alpens per Pedres Negres però abans d'arribar a Masdamunt agafem un corriol pel mig del bosc que enllaça amb la pista que ens durà fins a Tremolosa. Allà seguim fins a Coll Mercadal, previ pas per una zona força tècnica i complicada. Un cop a dalt seguim direcció a Sovelles, passem entre Cal Campaner i Portabella , seguim per la pista pavimentada fins que trobem a mà esquerra un camí que ens durà fins al Pujol i més endavant fins a Dachs.
Després d'esmorzar (és opcional) seguim per una pista que surt a la dreta del camp de futbol i ens porta a enllaçar a una altra pista que ens durà fins a Colltallat on podríem anar a Santa Margarida de Vinyoles, Puigcornador o altres camins que desconec. Avui hem decidit agafar la pista que ens portarà altra cop a la carretera entre Alpens i la carretera de Les Llosses, una bona baixada per pista sense complicacions. Allà anem direcció a Alpens, passant per Puig-empí i Torrats. Un cop agafem la carretera asfaltada no la deixem fins al trencant de Pedres Negres. Baixem per la pista però aquest cop a l'arribar al primer camp d'herba agafem la pista que marxa a la dreta i ens porta fins a sota Terradellas de Baix. Aleshores seguim la pista fins a Sora i carretera fins a Sant Quirze.