Photo ofSant Martí de Llémena - Granollers de Rocacorba - Rocacorba - Biert - Adri - Canet d'Adri - Llorà - Sant Martí de Llémena Photo ofSant Martí de Llémena - Granollers de Rocacorba - Rocacorba - Biert - Adri - Canet d'Adri - Llorà - Sant Martí de Llémena Photo ofSant Martí de Llémena - Granollers de Rocacorba - Rocacorba - Biert - Adri - Canet d'Adri - Llorà - Sant Martí de Llémena

3 hours one minute
December 18, 2022
December 2022

near Sant Martí de Llémana, Catalunya (España)

Ruta circular, aproximadament 3/4 parts pistes, 1/4 part asfalt. La dificultat... depèn de l'estat de forma de cadascú, de la bicicleta que porti i de l'ànim que l'acompanyi!

Sortida de Sant Martí amb només dos graus, amb guants, buf, tres màniques i gorro sota el casc, travessant la Llémena per anar a enllaçar amb la carretera de Granollers de Rocacorba.

Des d'allà fins a Rocacorba, per la pista que puja durant una mica menys de 5 Km, primer al collet del Portell per Can Bosc Vell. És una pista que alterna terra, lloses i pedra solta cantalluda.

Baixada des del Portell fins trobar la riera de Rocacorba, que queda a l'esquerra durant aproximadament 1 Km, fins que es travessa per prendre el corriol que puja fins el Pla de Martí.

Del pla de Martí, carretera asfaltada fins el cim de Rocacorba, el sostre de la ruta, 975 metres i fins el santuari, una mica més avall. Les vistes des de la muntanya sobre el Pla de l'Estany són força espectaculars.

Tot seguit es refà el camí fet per carretera per prendre, just al Pla de Martí, a la dreta, la pista de terra que baixa fins Canet d'Adri, passant primer per Biert i després per Adri.

A Canet d'Adri es pren la pista a l'esquerra que connecta amb la carretera de Girona a Les Planes, passant pel Collet de Miralles.

Quan s'arriba a la carretera se segueix a la dreta durant poc més de dos quilòmetres, per trencar a l'esquerra a la primera rotonda de Llorà. Allà es pren la pista que passa per sota de la urbanització, i que porta al pla de Sant Joan. Allà es travessa la carretera a l'alçada de l'aparcament públic de Sant Joan, i des d'allà s'alternen les pistes de terra amb un tros de carretera asfaltada fins tornar a l'inici.

Una sortida molt maca, en un dia fred i una mica ventós, sobretot a dalt de la muntanya de Rocacorba.