Sant Martí de Llémana, Amer, Sant Esteve de Llémena, 8 ermites.

Photo ofSant Martí de Llémana, Amer, Sant Esteve de Llémena, 8 ermites. Photo ofSant Martí de Llémana, Amer, Sant Esteve de Llémena, 8 ermites. Photo ofSant Martí de Llémana, Amer, Sant Esteve de Llémena, 8 ermites.

October 24, 2023
October 2023

near Sant Martí de Llémana, Catalunya (España)

Feta el 24/10/23 amb bon sol i fresca.

Ruta molt maca ja que passem de la Vall del Llémean a Amer, a fer un tallat, i tornem, visitant fins a 8 ermites o capelles i el poble d'Amer.

Es pot fer en qualsevol sentit.

Tal com l'hem fet de Sant Martí de Llémena fins a Amer és fàcil amb algun tram una mica pedregós pero per camins i pistes amples i un tram de carretera de la GI 532 fins arribar al camí molt maco i entretingut que ens portarà a Amer passant per Sant Climent i per sota dels penyasegats de Sant Roc.

Després de la visita d'Amer hi ha una forta pujada fins a Santa Brigida primer amb paviment i després per pistes de terra fins arribar a l'ermita. L'arribada després de la cadena es pedregosa peró curta i val la pena arribar per les vistes.

Després es millor tornar fins al camí principal que puja a la pedrera ja que el corriol no és ciclable i l'altre camí no arriba. Estan senyalitzats en la ruta.

A la pedrera hi ha dos trams curts dolents que es poden fer sobre la bici o a peu segons la técnica de cadascú per arribar a les vistes i per sortir de la pedrera direcció a la Barroca.

Al arribar a la carretera de la barroca tombant a la dreta anem primer per carretera i després per camí una mica tècni peró tot sobre la bici fins arribar a Santa Lena. L'ermita és maca i les vistes també.

De Santa Lena tornem a la pista de La Barroca i per carretera pavimenta fins a l'ermita de La Barroca que está en una gran esplanada.

Continuem per carretra fins a Sant Esteve de Llémena i passant pel petit pont ens hi arribem a visitar l'ermita i continuem per pistes força bones i macas fins a Sant Martí on també hi ha la seva ermita.

Si es fa a l'inrevés primer pujareu per carretera pavimentada i després camí fins a Santa Lena i després continuareu per camins fins a Santa Brigida. Tindreu mes pujada per carretera i més baixades per camins. Primer fareu la part més forta i després la part més suau.