Sant Llorenç Savall Sant Sadurní de Gallifa

Photo ofSant Llorenç Savall Sant Sadurní de Gallifa Photo ofSant Llorenç Savall Sant Sadurní de Gallifa Photo ofSant Llorenç Savall Sant Sadurní de Gallifa

March 11, 2021
March 2021

near Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

Sortirem des de Sant Llorenç de Savall, per pujar per pista ampla fins al Coll Roig (494 m). En aquest punt s’agafa un corriol divertit, de vegades tècnic, que finalitza a la Bassa de rec, per sota de l’ermita de Sant Jaume de Vallverd (que no visitem) Altitud 460 m. Per diferents pistes pujarem fins a la Serra de les Codines a 586 metres. Segueix una pista ampla ben condicionada fins al Pla de les Forques, amb la cruïlla de la carretera BP-1241. Desprès de crear al carretera tindrem 2 kms de corriol amb certes dificultats i exigències tècniques. (Possible alternativa fer aquests 2 kms per la carretera fins al km 7 que desprès del pont s’ha d’agafar la pista a l’esquerra).
Seguirem per pista ampla fins a la Masia de Sobregrau (584 m). a partir d’aquest punt la pujada es fa mes evident fins al Collet de Sant Sadurní a 785 m. Si es vol visitar l’ermita de Sant Sadurní de Gallifa, que recomano, cal fer 1.2 kms de pujada amb desnivell de 90 metres. Desprès de gaudir de les vistes panoràmica a la Mola de Sant Sadurní, desfarem camí fins al Collet de Sant Sadurní, per començar el camí de tornada, fins a la cruïlla dels Plans, a 818 m. Passaren per les restes de l’antiga masia dels plans i sota de la carena de Coll d’Ases, fins al Coll del Pi del Guardia a 695 m d’altitud amb bones vistes sobre la Mola de Sant Llorenç.
Seguirem la baixada pel coll del Vinardell, i la carena del mateix nom, fins al Mirador del Vinardell a 572 metres amb vistes sobre Sant Llorenç de Savall i la Mola. Per finalitzar la nostra ruta passarem pel camí de Granera i al costat del pantà del Riu Ripoll a Sant Llorenç, fins arribar al pàrquing de sortida.