Sant Joan de les Abadesses, Monòlit Xirinacs, Ogassa, Camí del ferro.

Photo ofSant Joan de les Abadesses, Monòlit Xirinacs, Ogassa, Camí del ferro. Photo ofSant Joan de les Abadesses, Monòlit Xirinacs, Ogassa, Camí del ferro. Photo ofSant Joan de les Abadesses, Monòlit Xirinacs, Ogassa, Camí del ferro.

January 5, 2023
January 2023

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Feta el 05/01/23 amb bon sol i força fred.

Volta fàcil tècnicament però exigent físicament per la llarga pujada de 12 quilòmetres seguits.

Després de cinc quilòmetres de baixada suau per la via verda pavimentada del camí del ferro direcció Ripoll, prenem la carretera N260 durant 200 mts. i agafem el camí que puja direcció al Coll de Jou.

Aquest camí es una pista ample a trams asfaltada o emporlanada que te un pendent sostingut i puja durant 12 quilómetres.

Quasi al final de la pujada trobem el senyal que avisa del monòlit a Xirinacs. Es en una corba i val la pena baixar, a l'esquerra, a la gran explanada on es la pedra/monòlit dedicada a Xirinacs ja que es un gran espai amb molt bones vistes.

Poc desprès arribem a la pista que va de Coll de Jou a Ogassa i comença una baixada espectacular per pista asfaltada i passem per Sant Martí d'Ogassa.

Continuem fins al desviament per baixar direcció Ogassa i visitem la Mina El Pinter i les seves fonts i baixem pel precios Camí del Ferro que baixa per fora d'Ogassa i arriba fins a Sant Joan de les Abadesses, punt de sortida.

Salut i bones rutes.

Mirador de la Vall i la serra Caballera.

Ermita de Sant Martí d'Ogassa

Font del Pla reclinat

Museu Miner d'Ogassa

Túnel

• Photo of dolbus
    dolbus Mar 24, 2023

Molt bona ruta. Gràcies per compartir-la. Un molt bon dia!

• Photo of JuliSG
    JuliSG Mar 24, 2023

Gràcies a tu per compartir-la amb nosaltres. Salut i bones rutes.