Sant Joan de Carratalà- poblat iber del Gebut

Photo ofSant Joan de Carratalà- poblat iber del Gebut Photo ofSant Joan de Carratalà- poblat iber del Gebut Photo ofSant Joan de Carratalà- poblat iber del Gebut

4 hours one minute
December 26, 2021
December 2021

near Lleida, Catalunya (España)

Hem de cremar el copiós apat d’ahir, per encabir el d’avui, per això tot i la boira sortim a pedalar una estona. Anem cap al Pantà d’Utxesa per la banqueta de la Sèquia de Torres, ens parem al mirador elevat del 19, al pantà del Secà, però amb la boira, poca cosa es veu. Després passem pel nou sender que va vorejant el pantà, pel mirador dels Joquers i per la Fusteria, centre d'interpretació i punt d'informació.
Continuem pel camí del Canal i ens desviem cap al camí vell d’Aitona a Sarroca. Creuem el pont sobre el Segre, un cop creuat ens desviem a l’esquerra cap a les Pardines i anem a buscar el camí de Sant Joan de Carratalà. Volíem anar a la Cova del Pare Palau, però esta tancada, ens hem de conformar amb veure-la des de la tanca. Pugem a l’ermita de Sant Joan de Carratalà, una construcció dels hospitalers sobre una antiga mesquita. Situada dalt d’un serrat domina bona part del Baix Segre, encara que avui amb la boira, la visibilitat no es tan bona. Unes bones èpoques per gaudir de les vistes són durant la floració dels presseguers i a la tardor, quan es dauren les fulles dels fruiters.
Voregem la Serra Llarga i baixem cap Aitona, on agafem el camí del Calvari. Pugem dalt del turó on hi ha tres creus. Baixem i continuem la ruta pel camí de Saidí, ens desviem pel Ramal de Xerei per vorejar el turó de Montefiu. Una elevació amb una pineda i diverses trialeres. Anem cap al camí de la Clamor per seguir cap al camí del poblat ibèric, a la partida de Gebut, al terme de Soses. Al arribar ens trobem que està barrat amb una tanca de filferro. Donem el tomb per veure el Mas del Polònia, una petita balma murada. Estant removent els terrenys i algun camí està mig perdut, però trobem la balma i també trobem un forat a la tanca de filferro del poblat iber. Seguim el camí de la Serra dels Gebuts cap a Soses i sortim pel camí de la Via, cap a Alcarràs. Pel camí del Reguers anem a Collestret i després cap a Malgovern, on agafem la banqueta de la Sèquia Segona i cap al camí de Vallcalent Nou fins a Lleida. Hem tingut boira tota l’estona, al principi espesa i molt humida, després semblava que s'aixecava però al tornar cap a Lleida cada cop més espesa. Tenim ganes de veure el sol !!!!