Photo ofSant Hilari Sacalm, Sant Miquel de Solterra, El Pedró, Roques del Rei, Sta. Margarida de Vallors. Photo ofSant Hilari Sacalm, Sant Miquel de Solterra, El Pedró, Roques del Rei, Sta. Margarida de Vallors. Photo ofSant Hilari Sacalm, Sant Miquel de Solterra, El Pedró, Roques del Rei, Sta. Margarida de Vallors.

December 26, 2022
December 2022

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Feta el 26/12/2022 amb bon sol i molta calor per ser hivern.

Ruta reduïda perqué no hem anat fins a Sant Miquel de Solterra o de les Formigues ja que hem trobat molta gent que anava a peu. Es veu que es una tradició de Sant Hilari en aquest dia de Sant Esteve i nosaltre no ho sabiem.

Sortim del aparacament, totalment ple de excursionistes que anaven a Sant Miquel, i ens dirigim per la pista principal del Sobirà al Castell de Vilavèchia.

Sortim per una pista que hi ha amagada darrere el Castell. Si el Castell esta tancat es pot fer per una pista que hi ha al davant.
Continuem per pistes bones i maques fins arribar a la pista que puja a Sant Miquel, fins a la font Sa Guarda des de on s'ha de pujar a peu però avui no ho hem fet per la quantitat de gent que hi ha.

Continuem per pistes bones però a vegades molt plenes de fulles de la tardor a causa de la falta de pluga i que fan el camí una mica feixuc. Arribem a un punt on decidim recular degut al mal estat del camí i fem una dreçera per tornar a la pista principal i a la Font dels Abeuradors.

De la Font continuem fins a El Pedró per pistes bones i amb vistes del Montseny i el Matagalls molt maques.

Del Pedró continuem fins a Plansalou per pista força bona.
Ens desviem a l'esquerra per anar a Les Roques del Rei i la pista va empitjorant cada vegada més fins arribar a una cadena de Can Cigala. Aqui ja es millor i arribem al peu de les Roques del Rei. Lliguem les bicis i pugem a peu. Pujada forta però 10 minuts. Vistes espectaculars en un dia clar com avui.

Tornem a recuperar les bicis i sortim de Can Cigala pel mateix camí fins a la cadena i continuem per un camí molt abandonat que s'ha convertit en un corriol ple de vegetació i d'esbarzers que dura mig quilòmetre.

Després d'aquest tram dolent ja tot es per bones pistes fins a Santa Margarida de Vallors i desprès fins a la pista del Sobirà fins tornar a l'aparcament.

Salut i bones rutes.

Cadena

Dreta, 180º

Dreta

• Photo of david esperanza solé
    david esperanza solé May 15, 2024

Hola JuliSG, es imposible arribar adalt empenyent les bicis fins la creu?
    Es per no patir que les deixas abaix o realment es imposible, despres un cop adalt es podria baixar amb la bici a sobra?
    Salut i corrriols

• Photo of JuliSG
    JuliSG May 15, 2024

Hola David Esperanza Solé.
    Es impossible arribar fins a la creu en bici a no ser que la carregues a coll

• Photo of JuliSG
    JuliSG May 15, 2024

És un corriol curt pero amb molta pendent.