Photo ofSagra, Port de Sorell, Marjal de Pego, Deveses, Almadrava, Ondara, Vall de la Rectoría Photo ofSagra, Port de Sorell, Marjal de Pego, Deveses, Almadrava, Ondara, Vall de la Rectoría Photo ofSagra, Port de Sorell, Marjal de Pego, Deveses, Almadrava, Ondara, Vall de la Rectoría

December 16, 2020
December 2020

near Sagra, Valencia (España)

In deze tijd gaan we er alleen op uit om in de natuur te wandelen of te fietsen. Deze keer per fiets vanuit Sagra, Port de Sorell, Marjal de Pego, Deveses, Almadrava, Ondara, Tosalet de Tots, Vall de la Rectoría weer naar huis. Een fietstocht door de valleien en langs de kust. We beginnen met een klimmetje over de Port de Sorell vervolgens doorkruisen we het Natuurpark Marjal de Pego. Daar fietsen we langs het riviertje de Bullent. Een relatief snel stromend riviertje met kraakhelder water. Het is stil overal. Alleen tussen de sinaasappelbomen hoor je de luide conversaties van plukkers. Langs de kustweg is het ook rustiger dan normaal. Playa Almadrava ligt er prachtig bij. De witte keien reflecteren het zonlicht alsof het zomer is. Wat een prachtig licht. Wat is dat toch een prachtige plek... en er is helemaal niemand. Om drukke plekken te mijden rijden we deze keer niet helemaal naar Dénia maar kiezen een landweggetje parallel aan de vía Verde. Terug de vallei in rijden we langs de flanken van de Sierra segaria. Daar is een bijzonder uitkijkpunt Tosalet de Tots met Rechts zicht op de Montgo en links de imposante Segaria. Wat een heerlijke dag weer.

PictographBeach Altitude 182 ft

PictographBeach Altitude 177 ft

• Photo of De Lille Rudy
    De Lille Rudy Dec 18, 2020

Rene en Christine,
    Wij hebben op 15 december deze route gereden en vonden het een prachtige rit. Te midden de sinaasappelvelden was het geweldig, de geur alleen al, hhmm!!!
    Een minpuntje dewelke wij vonden was de baan langs de kust, die vonden we te eentonig, maar ja een rit is nooit perfect.
    Toch een dikke proficiat voor deze tour!!!!
    Groeten, Rudy en Marleen.