Sa Punta - Els Arrossars de Pals - Gola del Ter - La Platja de Pals

Photo ofSa Punta - Els Arrossars de Pals - Gola del Ter - La Platja de Pals Photo ofSa Punta - Els Arrossars de Pals - Gola del Ter - La Platja de Pals Photo ofSa Punta - Els Arrossars de Pals - Gola del Ter - La Platja de Pals

January 16, 2022
January 2022

near Mas Pinell, Catalunya (España)

La ruta d'avui és una passejada pels arrossars de Pals, La Gola del Ter i la Platja de Pals.
L'hem començat des de la Platja del Racó de la urbanització de Sa Punta de Pals i tot sortint hem passat per l'espai arranjat de la Torre Mora del segle XVI, que antigament era la zona del comerç i arran dels atacs del Pirates Turcs i Berebers aixecaren la torre com a punt de vigilància i defensa.
Sortint de la urbanització i poc després d'un quilòmetre, ens trobem pistes i corriols fins al final de la ruta, exceptuant petits trams de carretera molt poc transitada.
A partir d'aquí gaudim de la plana dels Aiguamolls de l'Empordà, del les vistes del Massís del Montgrí, dels arrossars, uns secs i altres omplint-se, de les aus fent-se seu tot l'entorn, de la tranquil·litat d'un dia clar, fresc i sense Tramuntana.
Després de tot aquest entorn arribem al Barri del Ter de Torroella de Montgrí i voregem per la vessant dreta el riu ter fins arribar a la gola.
Magnífic dia d'hivern a ple sol del migdia i passejar per les dunes.
Continuem fent ruta direcció a Mas Pinell i passem pel camí entre la platja de la Fonollera i el Càmping Delfin Verde, on hi trobem petits trams amb sorra, que alguna vegada, per la dificultat de pedalar, ens ha fet baixar de la bicicleta.
Per poder creuar el rec del Molí de Pals, haurem de recular un tros i fem de nou voltes pels arrossars fins a la Platja de Pals, que la voregem per les Dunes per arribar al final de la ruta a la Platja del Racó.