Photo ofS. Jeroni-Dipòsit (La Coscollada)-Seminari-S. Cebrià-S. Pere Reixac-Antenes-Bosc d'en Vilaró-S. Climent-S. Jeroni-Lloreda Photo ofS. Jeroni-Dipòsit (La Coscollada)-Seminari-S. Cebrià-S. Pere Reixac-Antenes-Bosc d'en Vilaró-S. Climent-S. Jeroni-Lloreda Photo ofS. Jeroni-Dipòsit (La Coscollada)-Seminari-S. Cebrià-S. Pere Reixac-Antenes-Bosc d'en Vilaró-S. Climent-S. Jeroni-Lloreda

December 23, 2017
December 2017

near Badalona, Catalunya (España)

Havia intentat allargar la compra de la e-bike per un sol motiu. Jo volia arribar als setanta anys pedalant amb les forces de les cames, doncs no podia ser que, cada vegada, acabés les sortides molt baldat, esforçant-me al màxim en les pujades fortes, tant de cames com de cor. Restant quilòmetres per no fer tant patiment i procurant anar sempre pel riu Besòs o els Vallesos. Així que m'he avançat dos anys a la meva idea original. I crec que he fet bé.

Faig aquí les meves primeres valoracions i/o impressions d'aquesta sortida.

Durada de Bateria:

Primer volia comprovar la durada de la bateria. Per això l'he volgut fer amb gran quantitat de fortes pujades. Han sortit 1.243 metres de desnivell positiu, encara que jo no m'ho crec per molt que Strava i IBP diguin que sí, més aviat m’inclino a pensar que han estat sobre els 1000 metres, que ja està força bé. Bàsicament les pujades són tres trams llargs: La Coscollada, Turó de Moià, el Bosc d’en Vilaró i la urbanització La Vallençana.

La més gran és des de casa fins el Dipòsit (464 m), els dos quilòmetres últims són de patir en bici normal i amb trams molt forts. Després la pujada a S. Pere de Reixac (155 m) des d’el riu Besòs, on n’hi ha quatre o cinc rampes que també són una mica fortes. I aquest tram s’acaba pujant al Turó de Moià (239 m) on n’hi ha les antenes. Per últim, la pujada del bosc d'en Vilaró, i després el tros asfaltat de la urbanització, total podem comptar tres rampes de pista i una molt forta d’asfalt.

Així que, de 5 marques de bateria quan està plena, he arribat a casa que em quedava una marca, que no sé si d’aquesta podia quedar-me 100, 75, 50 o 25% de reserva. O sigui, que he gastat com a mínim quatre marques, i de la cinquena no sé quan em quedava.

Tot això en 42,20 Qm, i en 2 h 54 m.

Impressions:

El que m'he adonat és que moltes pujades es poden fer amb Eco o Tour, amb tal d'estalviar bateria i sentir que algun esforç fas tu. Fer servir, la següent, la EMTB és una passada per la força que et dóna i va compensant la teva potència a mida que fas més força i disminueix quan baixes el ritme, però jo la faré servir en comptades ocasions. I per últim, la Turbo no l'he fet servir. Potser perquè no m’ha calgut falta.

També haig de dir que he procurat posar de la meva part bastants cames, encara que sempre he procurat mantenir bé l’alè.

Eco i Off es poden fer servir en llocs quasi planers. i per suposat a les baixades en Off.

Una cosa molt important, i que la primera vegada que vaig pujar amb una e-bike no vaig fer, és fer servir els pinyons alts quan fan falta. Suposo que quan més alt és el pinyó, menys forces el motor, i això deu tenir alguna cosa a veure amb la durada de la bateria.

En quant a l'amortidor, ha anat de conya. Molt millor que la Foxy R. El sots s'els menja que dóna gust. Les rodes són ho suficient amples per agafar-se a quasi tot, i són molt segures.

La bicicleta pesa, uns 27 kg, i es nota en maniobrabilitat i estant parat. Però això no et penalitza i t'acostumes, després no hi penses. En les baixades m'ha semblat que he corregut molt, massa fins i tot. El compta-quilòmetres de la bateria m'ha semblat veure de reüll que passava dels 60 km per hora. Segon Strava i IBP he passat dels 58.

I en quan a frens, m’ha anat molt bé. Potser la resposta no és tan ràpida com la no elèctrica, potser deu ser el pes de la bici. Però l’apreciació ha estat mínima, i encara haig de filar més prim.

També he notat que el manillar és més ample que el de la Foxy R, no molt, però l'he notat en el llocs estrets. I també en quan a la llargada de la bicicleta. Ho haig de mesurar.

La ruta:

És la Serralada de Marina la que tinc més a prop. Menys aigua i alçada té de tot, i anar entre mig de setmana no té preu. Sempre busco pistes, pocs corriols i mai trialeres. Jo gaudeixo del paisatge, de la fauna salvatge que t’hi pots trobar de tant en tant, del silenci, de les seves ermites, de les vinyes i els camps conreats, de les magnífiques vistes que t’hi trobes, tant de la banda mar com del Vallesos amb la visió de la muntanya de Montserrat al sud, fins al Montseny al nord, albirant-se per sobre els Pirineus, ara nevats.

Mai havia fet tantes pujades seguides, el meu cos no ho resistiria. Gràcies a la e-bike ho he pogut fer. Ara és qüestió de plantejar-se altres sortides, com la combinació de dues o tres en una sola, com aquesta d’avui. Amb la e-bike puc fixar-me altres fites que degut a la edat i el meu físic no m’ho podria plantejar de cap manera. Ja sé que no és el mateix, però jo vull continuar fent bici, i la e-bike és una oportunitat per allargar aquesta meravellosa afició.

I això és tot de moment.

Les dades d’avui:

Distància recorreguda...................... 42,20 Qm

Temps en moviment......................... 2 h 53 m 58 s

Temps total...................................... 3 h 41 m 18 s

Desnivell positiu acumulat.............. 1.243 m

Velocitat mitja.................................. 14,6 Qm/h

Velocitat màxima............................ 58,3 Qm/h

Nota: Ara IBP, juntament amb Strava, mostra les rampes, el percentatge de pujada i la distància. He esborrat una perquè ni de bon tros té la dificultat que senyalava, així com no figuren altres que es mereixen ser-hi.. De totes formes va bé saber-ho a títol orientatiu.

PictographPhoto Altitude 820 ft

La torre Bravo

PictographPhoto Altitude 581 ft

PictographPhoto Altitude 431 ft

I volia que jo em pugés, ha!