RUTA DEL TER - TRAM 4 - Roda de Ter-Presa del Pantà de Sau-Roda de Ter

Photo ofRUTA DEL TER - TRAM 4 - Roda de Ter-Presa del Pantà de Sau-Roda de Ter Photo ofRUTA DEL TER - TRAM 4 - Roda de Ter-Presa del Pantà de Sau-Roda de Ter Photo ofRUTA DEL TER - TRAM 4 - Roda de Ter-Presa del Pantà de Sau-Roda de Ter

May 8, 2024
May 2024

near Roda de Ter, Catalunya (España)

Tram de la ruta del Ter entre Roda de Ter i la Presa del Pantà de Sau.
Per no fer l´anda i tornada per el mateix camí, hem fet l´anada pasant per Folgueroles, Sant llorenç del Munt, Vilanova de Sau i Sant Romà de Sau i la tornada, hem intentat seguir mes fidelment la ruta del Ter.
Els primers trams durs de la ruta els trobem a la pujada a Sant llorenç del Munt, hi han un parell de kms. de pujada forts, pero amb asistencia no hem tingut problema. Continuant la ruta, sortim a la carretera que porta cap a Vilanova a l´alçada de la Casilla despres del tunel, aqui hem continuat un petit tram per la carretera, que es força estreta i avui hi havia transit.
Hem tingut el primer despiste, a l´hora de deixar la carretera i desviarnos per un cami a l´esquerra que pasa per sota del cingles del Munts. Hem hagut de recular una mica. El cami, al inici no es gaire bo, pero despres millora i evita haver de fer un tram mes de carretera. Finalment hem tornat a sortir a la carretera uns 500 metres abans de Vilanova de Sau.
A partir d´aqui practicament tot es asfaltat o encimentat. Primer un tram mes tranquil sense tant de transit fins Sant Romà de Sau i despres baixar per la carretera N-141d fins la presa.
Iniciem la tornada reculant per el mateix cami, i segon despiste, al cap de poc teniam que agafar cami a la dreta i hem seguit recte, havent de recular al cap d´una estona, potser hem fet uns tres kms. de mes. Ara, el cami s´acosta al pantà, el segueix tota l´estona pero practicament no hi ha trams de vistes fins arribar al mirador del Coll de Terrades, la vegetacio es espessa, el cami encimentat pero amb alguns sots i algun repetxo que et fa esforçar una mica mes.
Al Coll de Terrades, agafem la carretera BV-5213 i la seguim uns 6 kms. A l´alçada de Tavèrnoles, tercer despiste, hem seguit un altre tram recta per la carretera, havent de tornar a recular per agafar el desviament que ens porta cap a Roda de Ter per el costat del riu.