RUTA DEL TER - TRAM 3 - Roda de Ter-Borgonyà-Roda de Ter

Photo ofRUTA DEL TER - TRAM 3 - Roda de Ter-Borgonyà-Roda de Ter Photo ofRUTA DEL TER - TRAM 3 - Roda de Ter-Borgonyà-Roda de Ter Photo ofRUTA DEL TER - TRAM 3 - Roda de Ter-Borgonyà-Roda de Ter

April 16, 2024
April 2024

near Roda de Ter, Catalunya (España)

Ruta muntada per fer un altre tram dels que tenim pendents de la Ruta del Ter.
Sortida i arribada de Roda de Ter per arribar fins Borgonyà. Per no repetir el mateix camí a l’anada i tornada hem buscat alternatives, hem acabat fent l’anada seguint bona part del que seria el Camí Vora Ter i a la tornada hem seguit mes fidelment el que seria la ruta oficial de Ter.
Lo millor es anar seguint un track, tot i així hi ha algun punt on et pots despistar una mica de la quantitat de camins que hi ha, i no sempre es veuen els indicadors de les rutes en el camí.
Nosaltres en seguíem un que atravessava el Ter a l’alçada del Meandre de Gallifa a l’illa del Sorrall entre Manlleu i Torelló, on hi havia hagut una passera que a dia d’avui ja no hi es. Hem hagut d’improvisar perquè no es podia pasar el riu i ho hem fet seguint mes estona el camí Vora Ter. Ens hem trobat un petit tram no ciclable a l’alçada de el Carrer de Sant Isidre. El que hem fet es un tram per anar a peu , es un corriol que amb bici es pot fet intermitentment i en un punt molt concret baixar de la bici per salvar un petit desnivell. Després de fer bona part del meandre de Conanglell a Torelló, hem deixat el Vora Ter i per la ruta del Ter a través de la Colònia Imbern arribar fins Borgonyà.
El cami Vora Ter pasa molt mes al costat del riu que no pas la ruta del Ter, i hi han racons molt macos. Borgonyà també ens ha agradat força.
A la tornada hem repetit alguns trams de l’anada però el tram mes llarg per diferent cami ho hem fet entre Torelló i Manlleu, forma part de la ruta del Ter, encara que va força separat del riu. Aquest tram pasa per un seguit de camins entre turons pelats i pedregosos en lleugera baixada i ha sigut força divertit.
Un cop revisada des de casa la ruta, la recomanació es que per evitar el petit tram no ciclable del Carrer Sant Isidre, aprox. al pkm 20,5 , just despres de la casa Can Boixó, en comptes de seguir avall com nosaltres, s´agafi un corriolet a l´esquerra sota la casa que pasa per l´esquerra de la barriada del carrer Sant Isidre i finalment desemboca a la mateixa ruta nostra pero saltant-se el tram pitxor, son uns 400 metres.