Ruta del Cister des de Montblanc

September 21, 2021
September 2021

•   4.8 2 Reviews

near Montblanc, Catalunya (España)

Track net i polit del segon cop que faig la ruta del Císter, 5 anys després de la primera vegada.

Avui hi he anat per a acompanyar al Sergio, que en tenia moltes ganes de fer-la de fa temps.
Agafo l'ebike amb les 2 bateries (990 w) i fins i tot agafo el carregador pera l'hora de l'esmorzar, pq mai se sap.... i pq així la ruta d'avui em servirà per a veure l'autonomia de la bici per a futures rutes llargues.

Hem sortirt de Montblanc perquè és des d'on ens queda més a prop als de Reus. Feia fresqueta (que no ens ha deixat fins a Forés ben bé) i això sempre va bé per a pedalar. Però de seguida hem vist també que les darreres tempestes havien deixat força torça tolls i fang en els trams plans del camí. Això ha estat així tota la ruta. Ens ho esperàvem, però potser no tant. la veritat. I trenca el ritme, perquè vas pedalant ràpid i has de parar, mirar de passar pel costat... o inclús en bastantes ocasions hem baixat de la bici per a passar pels bancals del costat perquè els tolls es veien ben profunds.. Tanmateix, el que hem pensava que potser serien zones argiloses, no ho eren, era fang i no ens ha donat problemes seriosos.

El track està net i polit de petits marrades en creuaments de camins i l'hem optimitzat tot el possible: per exemple, abans del Tossal Gros, pujant cap a la Serra del Tallat, hem fet una drecera enlloc de seguir indicat que fa tomb pel Tossal Gros. Al Tallat hi hem arribat pel sender de pujada. Això vol dir empènyer bici (ho podeu evitar per carretera). No hem anat cap a l'ermita del Tallat, sinó que hem baixat directe cap a Montblanquet i avall cap a Vallbona de les Monges, on abans d'arribar-hi trobem una de les poques trialeres de la ruta.

Paradeta al monestir de Sta Maria de Vallbona i seguim amunt, suaument, fins a Belltall i baixem per sender/trialera fins a les afores de Forés, on hem de pujar fins a dalt de tot per anar a esmorzar al Mirador de Forés (bé, bo, barat, servei ràpid lloc espectacular per les vistes.. ho té tot). Entrepà calent, coca-cola i cafè i carrego una mica la bateria externa (crec que hauré carregat uns 100W o així:; hem esmorzar ràpid).

Des d'aquí, toca baixar ràpid fins a Rocafort, on agafem aigua i amunt cap al Comaverd!. Per al Sergio, no acaba de ser tan greu com molta gent diu (jo ja ho sabia....) Té uns quantes empits durs però curts i al final un de més llarg. Jo ho recordo ben dur per a mi fa 5 anys. Avui, pujo en eco, excepte els trams més durs que poso trail. I anar fent.

La baixada del Comaverd fins al Mas del Plata té trams bastant trencats i divertits. I els que havien de ser més ràpids cap al final, hi trobem molts tolls i no es pot gaudir.

A Santes Creus, fotos, coca-cola d'empeus, que ja són les 15 h, i a planejar cap al Pla de Santa Maria i Figuerola, on agafem aigua, fer barretes, gel... i amunt cap al Coll de la Coloma. Aquesta pujada ja recordava que és més agradable que la de Comaverd. El ferm és molt bo i el pendent constant. Han estat uns 25 minuts o així. Un cop coronat, ja només queda baixar cap a Prenafeta i, mes suaument, cap a Montblanc. En aquest darrer tram hem fet un sender tapadet que no havia fet fa 5 anys, que vam seguir per pista ampla. Avui m'ha agradat més.

I així és com a les 5 i poc creuem el pont vell de Montblanc i tornem a ser a Santa Anna.

En resum, un dia molt agradable de btt, només una mica desmuntat pels tolls i el fang (però també és una parta del btt.. De tota manera, si es pot triar, no faria la ruta en època que hagi plogut faci poc)

Pel que fa a l'autonomia de l'ebike, ara que amb el garmin 1030 ho puc veure amb exactitud, dir que m'ha sobrat un 33% dels aprox 1100W (els 990 de les bateries + la mica que he carregat). O sigui que n'hauré gastat uns 750 aprox.

Respecte el desnivell positiu, com és habitual, el gps registra una mica més que el que diu Wikiloc ( sobre els 2400)

• Photo of sergiomucu
    sergiomucu Sep 21, 2021

Gran ruta i gran companyia

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Sep 23, 2021

Sempre millorant el passat; enhorabona !!!

• Photo of jolivef
    jolivef Oct 7, 2021

Bona ruta , varem, carregar bateries, dues vegades , per anar menys amb eco.