Ruta de 12 Castells de la Segarra i molts punts de la història medieval

Photo ofRuta de 12 Castells de la Segarra i molts punts de la història medieval Photo ofRuta de 12 Castells de la Segarra i molts punts de la història medieval Photo ofRuta de 12 Castells de la Segarra i molts punts de la història medieval

October 24, 2022
October 2022

near Arañó, Catalunya (España)

Ruta circular per la zona dels castells de la Segarra.
12 castells i altres nuclis històrics que hem fet en bicicleta elèctrica però què es pot fer en bicicleta mtb.
Començant en el nucli de l'Aranyó on va néixer Manuel de Pedrolo i trobem la eseva estatua just a l'entrada. Iniciem dons la pedalada per pista en bon estat entre camps fins a Montcortès de Segarra (castell imponentment gran), continuem per camí entre camps amb algun petit desnivell fins al poble de Sedó on a la sortida trobem un safareig antic molt ben cuidat, continuem fent en aquest cas un petit tram de carretera fins al municipi de Tarroja de Segarra, seguim per camí entre camps amb alguna pujada fins al Castellmeià i l'ermita de la mare de déu de la Llet, baixem per pista ampla fins a trobar la carretera que ens porta el poble del Llor on trobem el castell del Llor i la seva església, seguim fent la ruta per camí ample fins al poble de Sant Guim de la Plana on trobem el castell i una senyal una mica curiosa de Sant Esteve de les Roures a 155 km, jeje ... Continuem per camí de terra fins a Bellveí on fem foto a l'entrada del castell, continuen pedalant per camí ample entre camps fins a nucli de Guissona.
Aquí fem parada per esmorzar i al marxar ens trobem amb la porta del Àngel i el Safareig font de Guissona. Passem entre camions i la fàbrica imponent de Bonarea per continuar per camí de terra ample que ens fa a travessar la carretera que va direcció Andorra (per exemple) i continuem aquest cop amb una mica de pujada fins arribar a un punt on fem un sender estret però fàcil que després es complica amb una pujada pedregosa fins a creuar la carretera LV 3133, tornem a fer un sender entre arbres per agafar un petit tram de camí fins a el castell de les Sitges i el seu mirador.
Ara fem carretereta asfaltada fins al poble de Florejacs i el seu castell, després de fer la foto i lleguir les explicacions dels cartells fem camí ample de terra entre camps i arbres fins a trobar la imponent construcció del canal segarra-garrigues.
Continuem fent camí de terra en molt bon estat fins al poble de les Pallargues i el seu castell, continuem pedalant pel camí fins a travessar la carretera L304 que ens porta fins al nucli urbà de Cisteró
Continuem pel camí entre camps fins a baixar el castell-molí de Ratera (petitó però bonic de veure), fem retrocés d'aquests petits metres per a continuar per camí ample fins a trobar-nos amb la carretera L310 on l'hem de travessar bàsicament a peu i continuem llavors per camí ample entre camps fins al poble de Hostafrancs i el seu castell i gran creu de terme, després de les fotos de rigor seguim per camins entre camps (camí en bon estat) fins a creuar la carretera L303 novament i pujar per asfalt fins al poble de l'Aranyó on trobem el seu espectacular castell, dipòsit i font d'aigua i la casa on va néixer Manuel de Pedrolo.
Final de ruta, tot i no acompanyar el dia perque ha estat un dia humit, enubolat i amb pluja fina casi totes les hores... la ruta ha valgut molt la pena.

Ruta recomenable al 100%. Molta història que val la pena de lleguir en els cartells de cada punt per a saber una mica mes de la nostra Catalunya.

55,33kms de GPS
3h42min de pedals
5h33min en temps total sumant les parades de fotos i l'esmorzar al Bar
667m de desnivell +
Velocitat mitjana de 14,9km/h

Nivell de dificultat tècnica fàcil ... Nivell mitjà si no s'està acostumat a fer Kms
Volta feta amb la meva dona... molt bona companyia i bona estona de desconecció.