Ronda del Moianés-GR177: Castellterçol-Moià

Photo ofRonda del Moianés-GR177: Castellterçol-Moià Photo ofRonda del Moianés-GR177: Castellterçol-Moià Photo ofRonda del Moianés-GR177: Castellterçol-Moià

June 10, 2022
June 2022

near Castellterçol, Catalunya (España)

Comencem la segona etapa de la Ronda del Moianés:
Sortim de Castellterçol per anar cap a Castellcir passant per Esplugues una masia situada sota una balma, aquesta masia va ser habitada dels del segle Xi fins el 2002, seguim cap a Castellcir i posteriormen a Santa Coloma Sasserra on admirem el conjunt d'edificacions i el roure monumental.
Continuem cap a Collsuspina i passat el poble ens enfilem a l'ermita de Sant Cugat de Gavadons amb unes vistes de la plana de Vic i fins el Pirineu, en dies clars. Continuem ara de baixada cap a l'Estany un lloc on fa segles hi havien aiguamoixos que van dessecar. paga la pena aturar-se una estoneta per admirar el monestir de Santa Maria de l'Estany.
Continuem la ruta, de baixada cap a Santa Maria d'Oló, però en decantem cap a Sant Vicenç de Vilarassau fins a trobar el torrent de les Canyisses a partir d'aquest punt per fortes rampes ens arribem al plà de Maria i d'aquí cap a Moià passan a prop del castell de Clara.
A Moià hem dinat al restaurant Les Voltes de Sant Sebastià, totalment recomanable.