Romanic Bike Extrem 19

July 12, 2020
July 2020

near l'Hostalnou de Bianya, Catalunya (España)

Seguint la Romanic Bike Extrem del 2019 que no vam poder acabar el novembre passat.
En primer lloc felicitar als components del Batec Garrotxí per tan explendida prova, amb la majoria de trams espectaculars.
Sortim de l'Hostal Nou de Bianya per dirigir-nos cap a Sant Pere Despuig i Sant Martí de Solamal, fins aqui per asfalt, continuem per pista fins a passar per cal Ca i un dels diposits d'aigua de la Vall, a partir d'aqui comença l'espectacle,.
Fem tot el Carenar de les Boixedes per corriol, amb alguns trams difícils de superar a sobre la bicicleta, continua el corriol fins a la Collada de les Cambres, un petit tram per pista en no massa bon estat i de nou un corriol de baixada, espectacular, fins la Ferreria de Sant Ponç. Creuem la carretera dels tunels de Collabós amb molta precaució. Ho fem per no haver d'empenyer les bicicletes electriques en el punt on l'organització hi va destinar un parell de persones que ajudaven a passar les maquines.
A partir d'aquí una nou ascens cap a Puigsacreu passant pel Serrat de Sant Ponç i el Serrat de can Petit, abans d'arribar al cim ens aturem al mirador d'en Gueri, espectacular la vista que ens ofereix.
seguim un tram mes i parem de nou per enfilar-nos a Puigsacreu, a sobre mateix de l'àrea de Pic-nic.
Hem superat el punt més alt i comencem a baixar cap el Capsacosta per coll Salarca, pla de les Barraques, collada de Capsacosta on seguim un petit tram de la via Romana. Continuem baixant per corriol fins a trobar l'antiga carretera de Camprodon, a l'alçada del Capsacosta.
Nou descens per corriol molt malmès per les pluges, el recordo mes ciclable el primer cop que el vaig fer, aquest corriol acaba a Sant Salvador de Bianya, on tornem a travessar la carretera per anar cap el Callís i els Hostalets del Capsacosta, seguim per corriol fins a trobar la carretera dels tunels de Collabós, que atravessarem per un tub de desguàs molt ben acondicionat pels organitzadors, amb una rampa a la sortida.
Baixem cap a les Corominotes i creuem la riera de sant Ponç en el punt on, segons em comenta una veina de la zona estan construint el bicicarril fins a Sant Joan les Abadesses. Retrobem el Carenar de les Boixedes, ara de baixada cap a cal Ca i fins la Casanova, aqui abandonem el track original de la Romànic per no fer tant asafalt, passat el restaurant Cal Enric, deixem la carretera i per pista anem fins el Clot Fondo i l'Hostal Nou.