Rodalies Reus 🔝🔝🔝 (Castellvell, Almoster, l'Aleixar, Vilaplana, la Selva)

April 4, 2022
April 2022

near Reus, Catalunya (España)

Inusual dia de vent i fred a finals del març, per la qual cosa decidim guardar-nos-en tot el possible, tot emboscant-nos al màxim sense marxar lluny de casa.

El Sergio ens fa de cicerone i ens ensenya les novetats del bike park de la perifèria de la capital del Baix Camp. Primer, però, fem algunes trialeres clàssiques (la del capdamunt del Coll del Perelló, la Clandestina -continuo baixant per la dreta, ni que hagin arreglat el Shambala-, la de les Torres.. i pugem fins al capdamunt del camí del Marge de les dues Cares, AIxò ho fem per a guanyar altitud i fer km, però val a dir que passem pel mig del Mas de Borbó. I això està clar que són camins privats i que no els agrada que s'hi passi, si tenim en compte com està de senyalitzat i barrat. Podeu obviar aquest bucle anar directes cap al Coll de Sant Joan.

A partir del Mas del Garrut i en concret després de la forta pujada a Rocanys, comença la millor part de la ruta, per bonica i per nova per a mi. Han obert un sender molt ben traçat i net, amb molt de flow, al capdamunt del Bosc de Cercós, que anomenen l'Encintada i que va empalmant amb altres senders tambéoberts el darerr any o dos crec. Llàstima que al darrer, l'anomentat "Goonies" s'em trenca la cadena... Però ho podem arreglar bé i seguim ruta fent més senders fins l'Aleixar. I des d'aquí a Vilaplana al Casal a esmorzar (molt bé).

Un cop refets, tirem cap a Mascabrers pel Camí de l'Oruga, baixem per senders ràpids al Mas de la Flassada i a la carretera, pugem cal al Mas de Galofre i anem avall a buscar el sender (trialera primer) que baixa al Mas Paperer, un dels clàssics i preferits de la zona.

Des d'aquí ja no queda més que anar tornant cap a Reus pels camins habituals, amb algun punt divertit (Riera d'Almoster, Riera de la Vidaleta).

En resum, com sempre dic, soc molt de voltar, de fer "turisme" i conèixer llocs nous, però... "el que tenim per aquí dalt....no hi és a tot arreu."

• Photo of flonjall
    flonjall Apr 6, 2022

Ten en cuenta lo que comento del camino privado del Coll de Sant Joan al Mas de Borbó (muy bonito, pero que me imagino que de toparte con el propietairo no le va a hacer mucha gracia... (dado como tiene de senalizada la entrada...)

flonjall Apr 7, 2022

Buena alternativa Javier... Yo, todavía tengo mentalidad de "atmosférico" y como subir por el cortafuegos antes era casi todo a pié... no lo había pensado. Pero lo tendré encuenta para otras veces . Saludos cordiales