Photo ofRoda de Ter-Folgueroles-St Llorenç del Munt-Vilanova-St Romà-Presa de Sau-Savassona-Tavèrnoles Photo ofRoda de Ter-Folgueroles-St Llorenç del Munt-Vilanova-St Romà-Presa de Sau-Savassona-Tavèrnoles Photo ofRoda de Ter-Folgueroles-St Llorenç del Munt-Vilanova-St Romà-Presa de Sau-Savassona-Tavèrnoles

May 9, 2024
May 2024

near Roda de Ter, Catalunya (España)

Magnífica ruta circular des de Roda de Ter cap als cingles de Savasson ai el pantà de Sau, que de tornada segueix la Ruta del Ter.
Sortim direcció sud cap a Folgueroles, seguint una pista que trepitja les típiques roques de conglomerat d'Osona. Allà tombem cap a llevant i fem un pugi-baixa , curt però de molta pendent, al castell--monestir de Sant Llorenç del Munt, on tenim molt bones vistes.
Seguim per la mateixa pista i, després de sortir un breu tram a la carretera N141d força transitada, ens escapem per una pista a l'esquerra al començament força pedregosa i trencada, però que amb assistència es pot pujar be. Va seguin t la cinglera .
Tornem a la carretera un breu tram per arribar a Vilanova de Sau. En sortim per la pista BTT 14, força pavimentada, fins a Sant Romà. Des d'aqui cap a la presa de Sau i reculem per agafar el camí vora el Ter fins entroncar amb al carretera del parador de Sau, que seguim direcció a Tavèrnoles, passant pel costat de sant Feliuet de Savassona, i tornada cap a Roda.
Una volta molt maca, majoritàriament per pistes en bon estat, amb força km pavimentats. Bones vistes, algunes pujades que fan apretar les cames o l'assistència. I un tram més de la Ruta del Ter; per cert gairebé no indicada en aquest tram.