ROCALLAURA SERRA DEL TALLAT Belltall-Vallbona-El Tallat i la L2.

Photo ofROCALLAURA SERRA DEL TALLAT Belltall-Vallbona-El Tallat i la L2. Photo ofROCALLAURA SERRA DEL TALLAT Belltall-Vallbona-El Tallat i la L2. Photo ofROCALLAURA SERRA DEL TALLAT Belltall-Vallbona-El Tallat i la L2.

1934
September 18, 2021
September 2021

near Rocallaura, Catalunya (España)

Avui un bonic recorregut amb e-bike per la Serra del Tallat, que fa de frontera entre la Conca de Barberà i l'Urgell.
Sortim de Rocallaura pel Camí de la Font Vella i el fondo de la Riera del Maldanell. Pal Indicador a Belltall, nosaltres anem a la dreta passant per davant de la Font de la Sirolla. Val la pena parar un moment i acostar-se a veure la mina d'aigua on neix el Maldanell.
Cruïlla. Nosaltres anem a la nostra esquerra. Pista fins a Belltall. Quan ja veiem el poble tenim a la nostra dreta un magnífic roure. Anem a parar davant mateix de l'esglèsia del poble.
Travessem el poble per la C-14 fins a la sortida on hi ha una bàscula agrícola. Travessem a l'altre costat i agafem el camí de Vallbona i Rocallaura. Anem pel Camí del Cister.
Arribem a Coma d'Arnau i seguim per la pista de terra. Passem pel davant de les antenes de Movistar. Seguim fins el final de la pista i ara anem a la dreta seguint el Camí del Cister. Anem en direcció a Vallbona. En un revolt a l'esquerra deixem el Camí del Cister doncs aquest tram no és massa ciclable. Seguim per una forta baixada, carretera, i anem a parar en un indret que a Vallbona anomenen ELS ESTIMAOCELLS. Lloc molt peculiar.
Entrem a la LP-2335 fina a Vallbona. Al arribar a la Cooperativa fem un fort gir a l'esquerra i entrem dintre del poble. Passem pel davant del Monestir de Vallbona.
Sortim de Vallbona cap a la Riera de Maldanell. La travessem per un pas a gual i entrem en unes vinyes... "TASTAVINYES" lloc per fer un tast del vi de la zona: D.O. Costers del Segre. Anem a para a la carretera que va als Omells de Na Gaia. Nosaltres anem a l'esquerra i en uns 100 metres agafem una pista a la nostra dreta en direcció a Montblanquet.... Torre de l'Aiats, Riera de Maldanell, cruïlla a la dreta, Cabana de Cal Bisbe, Ruta de la L2 fins el Pla del Bisbe. Estem dalt de la Serra del Manantial. Passem per sota del Santuari del Tallat. Al Hostal del Tallat (en ruïnes) deixem l'asfalt i agafem la pista del l'Hostal ja fins a Rocallaura.
Avui magnífiques fotos !!!