ROCALLAURA QUADRA DE MAS DEU - VALLBONA DE LES MONGES - SERRA DEL MANANTIAL

Photo ofROCALLAURA QUADRA DE MAS DEU - VALLBONA DE LES MONGES - SERRA DEL MANANTIAL Photo ofROCALLAURA QUADRA DE MAS DEU - VALLBONA DE LES MONGES - SERRA DEL MANANTIAL Photo ofROCALLAURA QUADRA DE MAS DEU - VALLBONA DE LES MONGES - SERRA DEL MANANTIAL

September 22, 2021
August 2021

near Rocallaura, Catalunya (España)

Ruta per la Serra del Tallat per anar a veure un dels masos més emblemàtics de la zona d'influència del Monestir de Vallbona de les Monges: La Quadra de Mas Déu.
El terme de la Quadra de Mas Déu està situat a 607 m. d'altittud, entre la partida de les Vinyes i la Punta del Tomaset. En els seus inicis fou un petit nucli de poblament envoltat de terres ermes. Al centre de l'ampla vall hi ha restes d'una construcció antiga que conserva arcades gòtiques que podria ésser l'edifici principal de la granja. La notícia més primerenca que tenim del Mas-Déu és el testament de Pere Traginer del 18 d'octubre de 1232, en el que es deixa enterrat al cenobi de Vallbona.
Sortim del poble de Rocallaura pel Camí de l'Hostal, i pugem al Plà del Bisbe pel Camí del Forn de Calç o del Siscart. Cruïlla de camins. Nosaltres anem a la dreta en direcció a Montblanquet. Passem de llarg les dues entrades a Montblanquet. Seguim pel Camí del Cister fins arribar a la carretera de Vallbona als Omells. Anem a l'esquerra. Pedalem per l'asfalt uns 400 metres. Entrem per una pista a la nostra dreta, i en uns 400 m. ja estem a Mas-Déu. Visita i fotos !!
Sortim de Mas-Déu i seguim per la pista. Cruïlla. Anem a la dreta. Passem per un fondo i pujada fins a una cruïlla de pistes. Anem a l'esquerra i una altra cruïlla. Ara anem a la dreta. Ja baixem fins a Vallbona passant per la cruïlla de la Font de Serradell (que no agafem). Vallbona de les Monges. Visita al Monestir i fotos !!
Sortim de Vallbona pel fondo de la Riera de Maldanell, que més endavant traspassem a gual per entrar en unes vinyes. Estem al "TASTAVINYES", una vinya que podem vusutar i degustar.. Arribem a la carretera de Vallbona als Omells. Anem a l'esquerra uns 100 metres i agafem una pista a la nostra dreta que està indicada amb "Montblanquet".
Passada la Torre de l'Aiats, que ens queda a la nostra dreta, comencem una llarga pujada cap a la Serra del Manantial. Pugem, baixem i la tornem a pujar per la Ruta de la L-2. Arribem a la cruïlla amb el PR-C 58 i comencem a baixar cap al Balneari de Rocallaura.
Aem uns metres per la carretera i a Cal Pau girem a l'esquerra per arribar a Rocallaura pel carrer del Joc.
Una bonica i interessant ruta !!!

'TASTAVINYES'

Cruïlla Montesquius-Montblanquet

DPP.

Carretera y Carretera sin pavimentar

DPP. Deixem asfaltat als Omells.