ROCALLAURA-NALEC-RIU CORB-MOLI DE LA CADENA-PASSANANT-LA GLORIETA-BELLTALL

October 6, 2023
June 2023

near Rocallaura, Catalunya (España)

Ruta circular des de Rocallaura passant per:
- Agafem GR-175 pel carrer del Joc i baixem al Fonfo del Maldanell. - Seguim pel GR-175 fins Els Cantins. Deixem a la nostra dreta l'Ermita de Sant Roc.
- NALEC. Entrem per la part alta del poble, el creuem per l'esquerra, i baixem fins la llera del Riu Corb.
- RIU CORB, passem per un racó amb un bonic salt d'aigua. Deixem el poblet de Ciuradilla a la nostra dreta. Creuem la L-241 que porta a Guimerà. Enfilem per una pista per la par alta de la Serra de Guimerà. Deixem l'Ermita de la Bovera a la nostra esquerra. Passem per un pal indicador de GR i seguim recte. Deixem aqueta pista que ens portaria a l'Ametlla de Segarra i baixem per pista de terra fins Guimerà.
- GUIMERÀ. El castell a la nostra esquerra. Seguim baixant per dintre del poble medieval, fins el pont del Riu Corb. A la dreta de l'Hostal de Sant Jordi surt una pista que va pujant. Passem per la Font Sirera. Més endavant la pista entra a la llera del Barranc de la Font de la Mundeta i segueix pujant.
La Pobla de Ferran la veiem a la nostra dreta ja casi bé a dalt de la pujada.
- PASSANANT. No hi arribem a entrar. Ens queda a la dreta. Continuem per la T-222 fins un indicador cap a La Glorieta.
- LA GLORIETA. Travessem el bonic poble de La Glorieta i sortim per la part baixa del poble, en direcció al cementiri. La mateixa pista porta al Coll Blanc , però nosaltres hi anem per un altre camí una mica més aixecat i amb molt bones vistes. La Sala de Comalats ens queda més avall a la nostra esquerra.
- COLL BLANC. Forta baixada fins el Barranc de la Teulera, i tornem a pujar per pista fins el Camí dels Molins (asfaltat) del Parc Eòlic de les Forques. Aquest camí ens porta a Belltall.
- BELLTALL. Anem pel voral de la carretera fins l'Esglèsia de sant Pere de Belltall, i aquí agafem la pista que porta a Coll Roig. Passem pel costat del cementiri, a la nostra dreta. Abans d'arribar al fons de la barrancada a gafem el Camí de la Sirolla en direcció al Riu Maldanell.
Passem pel davant de la Font de la Sirolla. Hi ha un pal indicador (petit) de fusta.
Arribem al fondo del Maldanell, on hi han uns indicadors de GR i també del "Camí de Belltall". Seguim la pista en direcció a Rocallaura.
Passem pel davant de la Font Vella de Rocallaura.
Forta pujada i ja tornem a estar a casa.
*** bonica excursió amics. que la disfruteu ***

Barranc del Clot de Mundeta.

BELLTALL

Arroyo

FONDO MALDANELL

Camino

Font de la Sirolla (volta de pedra seca)

Arroyo

PASSANANT

Carrer Fossar

Pont del Riu Corb

Sl-C 36(Sender de la Bovera I El Riu Corb)