Rocallaura-Alió-Les Gunyoles-Vilallonga

Photo ofRocallaura-Alió-Les Gunyoles-Vilallonga Photo ofRocallaura-Alió-Les Gunyoles-Vilallonga Photo ofRocallaura-Alió-Les Gunyoles-Vilallonga

November 21, 2021
June 2021

near Rocallaura, Catalunya (España)

Avui com he d'anar a Vilallonga del Camp he fet una bonica ruta.
Surto de l'Urgell i passo per la Conca de Barberà, l'Alt Camp i finalment el Tarragonès.
Surto del poble de Rocallaura, a la Serra del Tallat, a l'Urgell.
Camí de l'Hostal, Hostal del Tallat (en ruïnes) i comença la baixada cap a Solivella pel Camí del Cister (triangle vermell). Aquest és el camí que fan servir a Solivella per pujar al Santuari del Tallat.
SOLIVELLA. Travesso el poble pel bell mig i agafo el Camí de Pira. Sempre pel Camí del Cister (de moment)
PIRA. Travesso la carretera de Sarral i passo per davant de l'església. El carrer porta a la sortida del poble pel costat del Riu Vallverd, on hi ha una bonica àrea de descans amb bancs i fogons. Travesso el riu Vallverd i agafo el Camí de Barberà.
BARBERÀ DE LA CONCA. Passo per la part N del poble per estalviar-me pujades i baixades. Travesso el Camí de Sarral (indicador), i anem a parar al darrera del cementiri. Segueixo per un lateral de la T-231 i la travesso. Seguint el Camí del Cister anem a Cabra.
CABRA DEL CAMP. A l'entrada hi tenim una font,...també hi ha algun bar. sortim del poble per la Rasa de la Fonollosa. Passo per sota l'AP-2. Aquet camí va a la TP-2311 que porta al Plà.
PLÀ DE SANTA MARIA. El poble em queda a la meva dreta. Val la pena una visita. A la sortida hi ha una rotonda. Agafo el Camí d'Alió (està indicat). Camí asfaltat i després entra en una riera. Al final un bosquet i surt per uns camps de vinyes fins Alió.
ALIÓ. Agafo un camí asfaltat, per no perdre massa nivell , que va a parar a Les Parcel·les de Loren. Deixo Puigpelat a la meva dreta.
Seguint el camí, travesso un pont sobre una via de tren antiga, i arribo a Bellavista.
BELLAVISTA. Petit poble. Entro directament en una plaça. Fotos!!
Travesso una carretera i agafo pista asfaltada en direcció a Les Gunyoles.
Travesso la N-240 pel Sud de Vallmoll i agafo un camí en direcció al Riu Francolí.
El pont del riu està desmanegat per alguna riuada. Passo amb aigua fins el genolls. a l'altra costat una pista que passa pel davant del Mas dels Frares, i ja porta directament a Vilallonga.
VILALLONGA DEL CAMP (al Tarragonès). Acabo fent una cerveseta en un bareto del poble.

ALIÓ

Plaça de la Vila

Rotonda

Parque

Ruta del Cister (o Camí del Tallat)