Riudeperes, Folgueroles, Tavèrnoles, Sau i Vilanova de Sau.

Photo ofRiudeperes, Folgueroles, Tavèrnoles, Sau i Vilanova de Sau. Photo ofRiudeperes, Folgueroles, Tavèrnoles, Sau i Vilanova de Sau. Photo ofRiudeperes, Folgueroles, Tavèrnoles, Sau i Vilanova de Sau.

December 1, 2022
December 2022

near Folgueroles, Catalunya (España)

Feta el 01/12/22 amb cel covert i fred.

Ruta turística per carreteres poc transitades i camins amples per tota la zona est de Vic, entre Vic i el Pantà de Sau.

Sortim del Monastir de Sant Tomàs de Riudeperes on hi ha aparcament i desprès de dunar un tomb anem a visitar La Torre de Santa Margarida on es pot entrar directament per la porta que hi ha al camí, per on hem sortit nosaltres.

Continuem per carretera fins a Santa María de Folgueroles i a la Ermita de la Mare de Déu de la Damunt qué està a la sortida del poble.

Continuem per carretera fins a Tavèrnoles on visitem Sant Esteve.

Continuem per carretera fins on comença el camí per pujar al Jaciment Neolític de Savassona i pujem en bici fins a la Pedra del Sacrifici. Aquí deixem les bicis fermades i pugem a peu fins a la Ermita de Sant Feliuet, petita, maca i amb bones vistes de Savassona i el seu castell.

Continuem fins al Castell de Savassona i visitem Sant Pere. El Castell es privat i no es pot veure ni des de fora.

Continuem per carretera fins al Mirador de Sau des d'on no es pot veure bé el pantà per la vegetació que hi ha. Està molt, massa, buit.

Continuem per la pista pavimentada qué va al costat del pantà fins a la casa de colònies Can Mateu i seguim pel camí de Sant Jaume fins arribar a Vilanova de Sau on visitem Santa Maria i ens trobem el Restaurant el Ferrer del Tall on voliem dinar tancat.

Decepcionats sortim per carretera en comptes de seguir el camí de Sant Jaume i ens dirigim al Monestir de Sant Llorenç del Munt d'Osona (mateix nom qué el de La Mola).

Aquí reculem una mica per agafar una pista molt maca qué ens porta cap a Folgueroles, ja que el camí GR2 que teniem previst cal a Sant Julià de Vilatorta s'ens fa impossible de fer amb les bicis elèctriques.

A Folgueroles trobem tot tancat per dinar i tornem directament al punt de sortida.

Salut i bones rutes.

Torre de Santa Margarida

Santa Maria de Folgueroles

Sant Esteve de Tavèrnoles

Pedra del sacrifici

Photo ofErmita de Sant Feliu de Savassona o Sant Feliuet Photo ofErmita de Sant Feliu de Savassona o Sant Feliuet Photo ofErmita de Sant Feliu de Savassona o Sant Feliuet