Ripoll-Coll Jou-Ogassa-Gorg de Malatosca-Sant Joan de les Abadesses

Photo ofRipoll-Coll Jou-Ogassa-Gorg de Malatosca-Sant Joan de les Abadesses Photo ofRipoll-Coll Jou-Ogassa-Gorg de Malatosca-Sant Joan de les Abadesses Photo ofRipoll-Coll Jou-Ogassa-Gorg de Malatosca-Sant Joan de les Abadesses

July 23, 2019
July 2019

•   4.9 3 Reviews

near Ripoll, Catalunya (España)

(20-07-2019) Ripoll-Coll Jou-Ogassa-Gorg de Malatosca-Sant Joan de les Abadesses

**PRESENTACIÓ DE FOTOS ORDENADES D'INICI A FINAL**

Sortim des del polígon industrial Els Pintors Nord, al costat de la benzinera, on hi ha un bon lloc per aparcar. Seguim per la Ruta del Ferro i el Carbó direcció a Sant Joan de les Abadesses, fins a arribar a les instal·lacions de l'Agrupació esportiva del Ripollès, on comencem un bucle. Deixem la Ruta del Ferro i seguim per la N-260 direcció Ripoll uns 0,6 km, fins arribar a la pista de terra que comença a tocar de la masia de Ribamala.

Pugem per aquesta pista, anomenada de Ribamala a Coll de Jou, pista de terra en molt bon estat, amb alguns trossos de ciment i de quitrà. Quan portem uns 10,5 km ens desviem uns metres de la pista per anar fins al monòlit de Mossèn Xirinacs, que hi ha al Pla de Cal Pegot, tornem a la pista i quan portem uns 12 km de pista arribem al trencant d'Ogassa. Des d'aquí, on la pista passa a ser de ciment, pugem fins al Coll de Jou i tornem a baixar.

De tornada al trencant, seguim direcció Ogassa (està indicat a la cruïlla) i sempre per pista de ciment o quitrà, passem per Sant Martí d'Ogassa i continuem baixant. Arribem a la cruïlla de Camprodon, nosaltres continuem cap a Ogassa (està indicat) i una mica abans d'arribar a Ogassa, ens desviem per anar fins a la Font Gran, baixem per una drecera (100 metres de pista de terra) i arribem a Ogassa.

Un cop a Ogassa deixem el quitrà i continuem per l'antic traçat del tren miner, pista-camí ample de terra, amb algunes fortes rampes al final, on connectem amb la Ruta del Ferro i el Carbó a l'estació de Toralles. Seguim per la Via Verda, la deixem per baixar fins al Gorg de Malatosca (està indicat i cal baixar per un corriol de terra i tornar a pujar) són uns 300 metres de baixada i 300 de pujada, ciclabes segons les habilitats de cada un. Ja de tornada continuem per la Via Verda, passem per Sant Joan de les Abadesses, arribem a l'Agrupació esportiva del Ripollès, on tanquem el bucle i des d'aquí fins al cotxe pel mateix camí de l'anada.

Érem la iaia Montse, en Joan i l'avi Pep

GORG DE MALATOSCA

PARC DE L'ESTACIÓ

FINAL

• Photo of Sergi Badia G.
    Sergi Badia G. Aug 23, 2020

Avui en fet aquesta ruta, ens a agradat molt. Molt recomenable per las seves vistes. Estem molt agraits per les rutes que comparteixes. Avi pep, no deixis de pedalar. No es pot parar.
    Moltes gracies per la feina que fas.

avipep Aug 24, 2020

Moltes gràcies Sergi Badia Garcia pel comentari i la valoració de la ruta.

• Photo of Jbcompte
    Jbcompte Oct 31, 2021

La ruta molt guai

avipep Nov 2, 2021

Moltes gràcies Jbcompte pel comentari i la valoració de la ruta.

• josep planaguma Nov 5, 2021

Hola soc un jubilat, que fa molt poc que vaig amb bici electrica.
    La varen fer un grup de 6 persones,a tots la varem trovarla perfecta amb un paisatge precios.
    Aquest dimarts pasat varem fer la de Santa Coloma de Farnes a la mare de déu d'Argimon , a tots la varen
    trovar preciosa.

avipep Nov 5, 2021

Moltes gràcies josep planaguma i als teus companys pel comentari i la valoració de la ruta.