Photo ofRibes de Freser-Pardines-Collada Verda-Abella-Camprodon-Colònia Estabanell-Coll de Jou-Bruguera Photo ofRibes de Freser-Pardines-Collada Verda-Abella-Camprodon-Colònia Estabanell-Coll de Jou-Bruguera Photo ofRibes de Freser-Pardines-Collada Verda-Abella-Camprodon-Colònia Estabanell-Coll de Jou-Bruguera

36 mi
October 23, 2018
October 2018

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

(21-10-2018) Ribes de Freser-Pardines-Collada Verda-Abella-Camprodon-Colònia Estabanell-Coll de Jou-Bruguera

**PRESENTACIÓ DE FOTOS ORDENADES D'INICI A FINAL**

Sortim des de l'aparcament que hi ha al costat de l'oficina de turisme de la Vall de Ribes i seguim les indicacions de Centre Vila i Pardines. Sortim de Ribes de Freser i anem per la GIV-5262 fins Pardines. Creuem el poble i continuem per una pista de ciment fins a la cruïlla indicada de la Collada Verda, on deixem aquesta pista de ciment i continuem per la de terra. Aquesta pista amb diverses rampes bastant costerudes, de pedra molt trencada (només aquestes rampes, no tota la pista) ens portarà a la Collada Verda.

Continuem per la mateixa pista que a partir d'aquí millora molt, de baixada deixem a la nostra dreta i a uns metres per sota de la pista, el Refugi del Pla de Satlla i arribem a Abella on s'acaba aquesta pista de terra i seguim per ctra. de quitrà fins a connectar amb la GIV-5264 després de passar per La Roca. Seguim aquesta ctra. passem per Llanars i Camprodon, des d'on continuem per la C-38 direcció Ripoll, fins a la Colònia Estabanell on deixem la C-38 i agafem la pista de ciment que puja cap a la dreta després del semàfor.

Aquesta pista va pujant, passem per l'ermita de Sant Miquel de Cavallera i arribem al Pla d'en Plata, on la pista comença a baixar pel vessant d'Ogassa, tot i que hi ha alguna rampa de cara amunt com el Coll de la Creu . Passem per Sant Martí de Surroca i continuem baixant fins a la cruïlla on la pista continua baixant cap a Ogassa. Nosaltres seguim la pista que puja cap a la dreta direcció a Bruguera (està indicat). De seguida ens espera una forta pujada, mes endavant passem per la Font de la Dou i Sant Martí d'Ogassa, continuem per la pista i arribem a l'encreuament amb la pista de terra, que puja del costat de Ribamala (Ripoll)

Nosaltres continuem cap a la dreta per la pista de ciment, una mica més amunt veiem el Refugi de Sant Jordi uns metres a la dreta a baix de la pista i arribem a Coll de Jou, des d'on comencem la baixada sempre per pista de ciment i en bon estat fins a Bruguera, on connectem amb la GIV-5263, que seguirem també de baixada, fins a Ribes de Freser, final de la ruta.

Ruta moderada, menys les rampes esmentades del cantó de Pardines, que són difícils.

Érem la iaia Montse i l'avi Pep

FINAL-VIA DEL CREMALLERA

• Photo of luichicb
    luichicb Sep 19, 2019

Hola avipep , ante todo felicitarte y decirte que me encantan tus rutas y lo bien especificadas que están las mismas.Mi mujer y yo solemos salir con la eléctrica siempre y tenemos una duda que nos gustaría si pudiera ser nos desvelará , en esta ruta en concreto con una batería os da para toda la ruta ? gracias de antemano y un saludo.

• Photo of avipep
    avipep Sep 19, 2019

Muchas gracias por el comentario luichicb, repondiendo a tu pregunta, te diré que nos llega la bateria y nos sobra un poco. La bateria de nuestra bici es de 750 wh y procuramos en rutas de este kilometraje y desnivell no salirnos demasiado del modo ECO, por si acaso.

• Photo of luichicb
    luichicb Sep 20, 2019

Gracias avipep , un saludo y buena suerte.

• Photo of Gaztarria
    Gaztarria Jul 16, 2023

Muy bonita ruta y muy bien documentada. El primer tramo de pista tras Pardines duro, el firme malo con bloques de piedra y fuertes pendientes que nos obligan a algunos a empujar con bastante frecuencia. Después progresivamente va a mejor. El circuito de vuelta encantador, por pista de cemento y tramos de asfalto, con fuertes desniveles.
    Gracias Avipep

• Photo of avipep
    avipep Jul 17, 2023

Muchas gracias Gaztarria por el comentario y la valoración de la ruta.