Reus-Sant Pere del Puig-l'Albiol-Serra de Vicent-Grau del Malpàs-'la Salamandra'-Serra Estreta-Camí Travesser-Reus

March 22, 2021
March 2021

near Reus, Catalunya (España)

Ruta que ja haviem fet, amb alguna variant, fa un parell o 3 d'anys.

Està bé perquè sense allunyar-te massa de Reus passa per senders i camins no massa transitats.

Primer pugem a Sant Pere del Puig per a fer la primera trialera del dia. Abans d'arribar a la carretera fem l'agradable tram del Camí del Rec que ens porta fins a l'inici del Camí de Garramell, que ens puja cap a la carretera de l'Albiol. Aquí fem un tram de camí per a trencar la monotonia de la carretera i, sense més història, arribem a l'Albiol amb uns 1000+, i parem a esmorzar (be, no barat, però bo i bon servei).

Un cop refetes, tornem a arrencar amunt cap al Coll dels Colls i més amunt cap a la Creu del Pastor Noguès, on girem a la dreta per a buscar la trialera del Bosc de VIcent. Aquest tram es feia l'antiga cursa de btt de Capafonts, fa molts anys. Jo la vaig fer fa un parell d'anys. Llavors hi havia vaques i per tant, un cert perill. Avui ja no n'hi ha. La trialera està bé (un pel tapada), però en arribar a baix al Mas de Vicent ens hem trobat que han llaurat tots els camps del davant (i el camí fins la carretera també), de manera que hem hagut de caminar uns 100 m. pels bancals.

Superat aquest imprevist, hem anat a buscar el camí ral de l'Aixàvega a la Mussara. A l'inici també hi havia vaques fa anys, però ja no en queda res. El camí és molt bonic, emboscat... un sender amb trams pedregosos i trialers, fins i tot.. I bona part d'ell un túnel de vegetació.

Tot seguit, us trabareu un tram de sender molt bonic (sense pedres) i net....però no us engayeu: aneu de cap cap al Grau del Malpàs. I el nom no enganya... Però tampoc é sper a tant: és un grau curtet, net de vegetació i que fins i tot m'ha semblat que el ferm estava més arreglat que fa uns anys. Si sou molt bons, ho fareu tot o quasi tot damunt la bici. Si no, tampoc és fa llarg ni pessat de fer alsguns passo a peu. I el tram final torna a ser un tram molt bonic de sender,

Des d'aquí, pista amunt cap a l'Albiol. Però avui no hi arribarem. Perquè no fa massa han obert (recuperat) un "camí perimetral" molt bonic (o, si més no, jo no el coneixia) que al Strava anomenen "la Salamandra". Paga molt la pena passar-hi i ens envita un tram de carretera (que avui ja n'hem fet molta..) Amb el bon regust de boca d'aquesta tram, ja només queda davallar per carretera, fer un tram fe GR ben emboscadet però bonic per a evitar una mica de carretera i tot seguit, fer el bonic tram de baixada per la Serra Estreta i fins a Alcover. Primer es camí molt bo amb molt bones vistes cap al mar. Després us trobareu una baixada "trialera" (camí abandonat i ben malmès per l'aigua).

Des d'Alcover, hem decidit fer el bonic Camí vell del Rourell per a empalmar amb el Camí Travesser fins a Reus (i així evitar la monòtona tornada per carretera).

En síntesi, una ruta "amb una mica de tot" però que evidentment, si no us agrada xafar carretera, el tram de la carretera de l'Albiol i fins els Colls no us agradarà. Però massa alternativa no hi ha...(de l'Albiol als Colls, sí, però implica empènyer bici i fer un tram lent per GR).

Hem fet unes 5 hores de pedalada i han sortit uns 1550+ al gps.