Reus-Sant Pere del Puig-Camí del Rec-l'Albiol-Bassa de la Central-Mas de Forés-Reus.

August 6, 2023
August 2023

near Reus, Catalunya (España)

Ruta de fa alguns dissabtes. Una mica més tranquila i "planera" que habitualment, per a defugir la calor.

Sortim de Reus i pugem a Sant Pere del Puig pel camí que ens ve més aprop venint de Reus, baixem la trialera i fem cap al Camí del Rec. Pugem cap a l'Albiol pel Camí vell de Garramell.... i a l'arribar a la carretera, molts ja no portàvem aigua!! Humitat insuportable...

A l'Albiol esmorzem ben bé i bé de preu i seguim ruta cap al peu del Grau del Malpàs on comença el tram més boni del dia, ja que arribarem a la Bassa de la Central per sender trialer. Un cop passades les fonts (l'aigua es passa bé) trobem els singular tram del canal de la central on se cicla per dins d''un estret canal en desús. Al final d'aquest tram, hi ha una petita part de cicloalpinisme (millor ser des per a passar-se les bicis, i més si són ebikes) i un cop superat aquest, un altre tram de bonic i plàcid seder.

Avui, per l'esmentada calor i pq és un tram que el fem habitualment, no hem pujat cap a Mont-ral per a baixar cap a Alcover seguint el traçat de la Marxa de la Vall del Glorieta, sinó que hem davallat directament pel camí de les pederes. Val a dir que ara ja quasi tot ell ve a ser un seder.

I un cop a baix a Alcover, l'inevitable bocí de carretera de tornada cap a casa...

En definitiva, una ruta amb el clar atractiu singular del tram entre el Grau del Mapàs, la Bassa de la Central (segon cop que hi passo, tot just) i el Mas de Forés

PD: Està bé aquesta funcionalitat nova del wikiloc que posa punts de pas amb bona toponímia

Ruta circular des de Reus passant per: