Reus-Sant Pere del Puig-Bonretorn-Ermita de Remei-DH Mont-ral-Alcover-Reus

November 13, 2022
November 2022

near Reus, Catalunya (España)

Ruta "canyera", la més de ebike que he fet mai, diria (en el sentit que no se m'acudiria de fer-la en bici convencional, ni ara ni fa uns quants anys... Encara que en realitat, tots els trams els havia fet algun cop en btt)

Sortim de Reus i enfilem cap a Almoster i cap al Puig d'en Cama. Ja només deixar el camí que puja cap al Coll de Sant Joan, ja cal posar turbo. El camí cap al Puing d'en Cama fa anys que no és transitable per a vehicles de 4 rodes (jo encara recordo haver passat per aquí amb el 4x4) i quan es posa dret, tocar tornar a posar turbo. No arribem a dalt de tot, sino que ja enfilem cap a l'ermita de Sant Pere del Puig. Aquí hi ha més trams de turbo si o si i alguna baixada un xic compromesa (més que res, pq és terreny molt solt i està tot molt sec). Fins i tot al bonica trialera de l'ermita avui està més "esquerpa" que mai (però a mi m'agrada molt aquest tram).

Per anar de la Selva a Alcover, triem passar per Bonretorn. Agafem el camí de les Obagues i un cop arribats al Mas Paperer, el sender a la dreta que porta a BOnretorn. Fa anys, em vaig entretenir un parell de tardes a netejar-lo amb el podall. Però d'això ja fa temps... llavors va quedar que es podia pujar tot damunt la bici. L'any passat ja no però s'hi podia passar. Avui, ha estat un odisea. HI ha uns metres molt tapats (algun company ha demanat de girar cua, però això està prohibit..). A més, al final del camí, quan arribes a a la carretera, l'han tallat pq han tancat una finca amb tanca cinegètica i si bé hi ha un pujador (o baixador) que s'hi "està fent", toca empènyer bici una mica. En síntesi, una llàstima que es perdin/usurpin camins així. Perquè aquest caminet és l'
unic que et permet fer aqeust tomb per aquí. No hi ha alternativa. I és la manera més bttera" d'anar de la Selva a Alcover. L'Ajuntament de la Selva, que té molt bones actuacions en camins en els darrers anys, hi hauria de fer alguna cosa.

No hem passat per dins de Bonretorn (perdent-nos així un sender fins al Mas del Pau) pq. segur que no seriem ben rebuts. La baixada fins a Alcover té un tram incial molt divertit i després hem arribat a esmorzar a l'ermita del Remei, quan ja portàvem 1000+ acumulats (no ho hauria dit pas... -avui no portàvem track, ha estat una ruta "a l'antiga)

Hem esmorzat bé, ràpida, tot bo.. però és un restaurant i el preu "ha picat" una mica bastant... A Alcover hi ha bons llocs per esmorzar també.

Després d'esmorzar hem decidit seguir amb el pla previst i pujar per "les canteres" cap a Mont-ral... Tercer cop que ho he fet sencer en ma vida i primer amb ebike. S'agraeix peruque aquest camí també ha deixat de mantenir-se de fa anys i té trams que és una sender i fins i tot trialera ja, amb molta pedra solta. Si sempre hi vaig caminar una mica, ara en bici acústica ho hauria fet a molts més llocs.

I després d'això, doncs hem gaudit de la que, com sempre dic, és una de les mieves baixades favorites, des de Mont-ral fins a la Urbanització del Remei i per acabar, una mica de Terra Roja i el tram final del DH d'Alcover fins al Convent de les Arts. Un cop aquí, ja ben cansats, només restava agafar aigua i carretera avorrida cap a casa, però amb el bon gust de boca d'un dissabte ben aprofitat (i una mica diferent).