Reus-Puigcerver-el Pèlic-Falset-Cami dels Masos-Porrera-Simca-Barranc del Llobregat-Servians-Mas del Garrut-Clandestina-Reus

December 18, 2022
December 2022

near Reus, Catalunya (España)

Com tenia ganes de pedalar i els companys sortien d'Alforja per anar a Falset, agafo les dues bateries de la Dusk i un llum i surto de Reus a 3/4 i mig de 7, encara ben fosc a aquesta època de l'any. Portar 990 wats em permetrà anar en mode trail fins a Alforja. I tenir-hi alli els companys, em permet diexar la bateria externa al seu cotxe i no arrastra-la tot el dia.

La ruta és bàsicament rodadora, però també té algun sender/trialera. Hem pujat a Puigcerver i hem passat pel parc eòlic cap a la Teixeta i d'allí amunt cap a la Serra de l'Argentera, per a baixar pel preciós cami del Pèlic, entrar a Pradell i fer el sender pla del Barranc del Pas i tirar amunt cap al camí que fa de bypass cap a la Torre de Fontaubella. Aquí veig que podriem haver fet un sender que no he fet mai (queda per un altre dia).

Hem passat pel Mas de Rafel i amunt cal a les Soleies. Aquest tram fa anys era millor. Hi havia més tram de sender de pujada, però ho van fer camí ample.

La baixada de Sant Gregori és molt ràpida i divertida.

A Falset esmozem molt bé i barat a l'Agora (entrepà enorme de bon pa que quan ja portes 4 hores pedalant entra de primera, un parell de beures i cafè, menys de 8 euros.... Això ja són "preus d'abans".

De Falset sortim amunt pel Camí dels Masos, sender que amb bici acústica era molt dur, pero ara es puja la mar de bé en eco-trail. Per a baixar a Porrera, fa anys ho feien fent una sèrie de 3 o 4 trams de trialera. Ja era molt tècnica (trencada, pissarra solta, estreta a trams...) pero es feia. Ara, en els darrers anys, s'ha perdut força. El primer tram el descartem pq ja fa uns anys en van ffer malbé el final. El segon l'intentem, pero hi ha unes vinyes noves que la tallen. El tercer el començo, però es veu un xaragall estret... Ho deixem estar i baixem per pista. Aquestes marrades les he tret del track

Un cop a Porrera, pugem pel Barranc de Cortiella i després pel SImca (Mas del Botó). Passem per pista ampla, pel camí privat, pq si bé l'Ajuntamnt d'Alforja ha habilitat el camí vell que passa pel mig del Mas del Botó, allí hi ha uns gosos sense lligar molt emprenyadors, que han mossegat a gent. El que no pot ser és que no vulguis que passin per un camí teu, però que deixes gossos sense lligar a un camí públic.

Un cop al Coll de Cortiella, tirem cal al Coll d'Alforja per a baixar pel sender del Mas del Llobregat, que avui he trobat més net que mai.

A Alforja torno a agafar la bateria externa, m'acomiado dels companys, faig una cervessa i com queda bateria i tinc temps i ganes, enlloc de tornar a casa per la via ràpida, faig uns Servians (baixada per camí/trialera -cami de ciment trencadíssim) i a l'Aleixar tiro amunt cap al Mas del Garrut i vaig a buscar la Calndestina i avall cap casa..

En síntesi, un dia guapo de btt, treient el suc a les bateries: Servians, Simca i Mas del Garrut ja ho he pujat tot amb trail pq les forces justejaven. Al final m'ha quedat un 5% de bareria només.