Reus-la Febró-Reus per la Rasa de la Guineu i la Rasa dels Descarregadors

January 15, 2023
January 2023

near Reus, Catalunya (España)

Un cop o dos a l'any m'agrada molt anar a esmorzar/dinar a l'Hostal la Perdiu de la Febró. Suposo que perque em recorda a la casa pairals dels meus avis on passava part dels primers estius que recordo i perquè s'hi està molt bé i s'esmorza com un dinar i t'hi atenen molt bé.

En fi, que per això ja m'està bé arribar-hi tard amb una bona estona damunt la bici. I una de les maneres més llargues que tinc d'anar-hi és per la Rasa dels Descarregadors i el Mas dels Frares, per on arribes a la Febró des de Reus amb 36 km i més de 1300+.

Avui era el tercer cop que ho fèiem així, però amb una modificació substancial respectes dels dos anteriors: el company Mr. Towers em va indicar amablement que havia descobert un sender anant de la Mussara a Castillejos que, baixant per la Rasa de la Guineu evitava de fer el primer tram més pedregós de l'esmentada rasa. Així que l'hem anat a buscar, naturalment,.

(* De Reus a la Mussara la pujada és com quasi sempre, pel Coll del Perelló, Coll de la Batalla, les vinyes, Mas d'Anguera amunt per carretera cap al Coll dels Colls, etc. mirant de fer-ho el més ràpid possible, si bé hem fet la serra de la Mussara per dalt per a no fer més carretera))

Doncs bé, ens hem trobat amb la sorpresa que hi ha una sendera que discorre per l'esquerra de la carretera cap a Castillejos i no coneixia i que està molt be per a no xafar asfalt més que per a creuar cap al nou sender que ens porta cap a la Rasa dels Descarregadors. Val a dir que l'entrada des de la carretara no l'hem vista, però seguint el track que em va passar Mr. Towers l'hem trobat, després de fer una mica de camp través. El sender és molt dolç, sense pedres, divertit, tot ciclable... Una molt bona troballa.

I la Rasa dels Descarregadors, com sempre dic, és un lloc amb encant. Un llarg sender amb molt de flow fins al Riu dels Avencs i després una pujada amb trams tècnics fins al Mas dels Frares. Des d'aquí, una mica més de sender i ja despres pista fins la Febró.

Després d'esmorzar/dinar, ja només ha calgut tornar també "pel recte" cap a casa. Bé, hem fet una trialera a l'aparcament que hi ha passat el creuament de l'Arbolí (la part més tècnica del dia) i hem anat cap a l'Aleixar pel sender de l'hípica. Una alternativa més endurera hauria estat baixar pel Coll de la Batalla, la Clandestina, Castellbell....

En definitiva, un molt bon matí llarg de btt..i ja no ha calgut dinar en arribar a casa.

Us deixo aquí l'excel·lent vídeo, com sempre, que el company Jalapov va fer de la Rasa de la Guineu fins a la Perdiu