Photo ofReus-ermita de l'Abellera-Camí Ramader de Poblet a Prades-ermita de la Trinitat-trialera de Sant Joan a Montblanc-Reus Photo ofReus-ermita de l'Abellera-Camí Ramader de Poblet a Prades-ermita de la Trinitat-trialera de Sant Joan a Montblanc-Reus Photo ofReus-ermita de l'Abellera-Camí Ramader de Poblet a Prades-ermita de la Trinitat-trialera de Sant Joan a Montblanc-Reus

April 10, 2022
April 2022

near Reus, Catalunya (España)

Un dissabte diferent.

Resulta que dijous vaig a fer-me l'anual prova d'esforç que tinc per prescripció mèdica com a hipertensiu que sóc. I, vet aquí, que en el rutinari test d`antígens previ, surto positiu per COVID..... Ironies de la vida, fa dos anys estava a l'hospital ingressat pel mateix, La veritat és que no havia notat res... (encara que quan t'ho et diuen que ets positiu, sembla que comencis a notar alguna cosa....)

Total que per sentit comú, encara que això ja no és el que era, descarto juntar-me amb ningú ni anar al bar dissabte. I se m'acut anar a reviure una baixada molt guapa, i de les més llargues de les Muntanyes de Prades, que, sencera, només havia fet un cop fa anys: el Camí Rmader de Poblet a Prades.

Com no sé com em trobaré i la ruta serà llarga, agafo els 990 w de bateries i tiro amunt, el més recte possible cap als Motllats i al Coll de Capafonts em desvio per anar cap a l'ermita de l'Abellera, que avui em farà de "bar" (entrepanet tristot a la motxilla...). S'hi arriba amb uns 32 km 1000+ i poc abans d'arribar-hi se m'ha acabat la bateria externa (330W. Ho sé pq la bici es para quan s'acaba). Això vol dir que no estem tan malament -i que bàsicament he anat amb mode eco.

Després d'esmorzar tiro amunt pel Camí dels Pics i faig cap a l'inici del Camí Ramader. Són uns 4 km de baixada totalment ciclable, interrompuda només pel pas de la pista del Titllar. La primera part està plena d'elements patrimonials senyalitzats (eres carboneres, punts d'extacció de pedres d'emolar...) i paga la pena parar en algun moment -com així faig- per a contemplar el paisatge. La segona part és més pendent, però estava en més bon estat que un cop que hi vaig passar fa 3 anys (per aquí hi havia passat 2 cops)

Ja amb l'objectiu complert, passada l'Espluga de Franciolí m'animo a tirar amunt per anar a fer una altra baixada molt guapa que només havia fet també un cop. Es tracta de la que va de sota l'ermita de Sant Joan de la Muntanya cap a Montblanc (i que la segona vegada que la vaig fer, ens vam equivocar, vam seguir recte i vam fer la que era la baixada original, que és nivell DH i toca caminar). La primera notícia agradadable és que ja no hi ha arnes abans de començar el seder cap a Sant Joan (espero que les hagin posat a un altre lloc, perquè sense abelles tot se n'anirà a la merda).

La baixada és tan guaapa com la recordava, encara que algun punt està més erosionada que fa un parell d'anys, però es fa bé.

I des d'aquí, ja només queda tornar cap a casa, que està una mica lluny encara.... En no portar track, passo Montblanc per dalt, però no trobo el camí cap als senders darrera l'ermita Sant Josep que habitualment fem, de manera que faig drecera per sota l'ermita i faig cap a la trialera cap a Vilaverd directament. I de Vilaverd toca carretera fins a Picamoixons i l'Urbanització Serradalt. Aqui, per a no fer-ne més, tiro per camins que mes o menys recordo fins al Milà (alguna marrada, que he tret del track, que està net i polit)i fins a trobar el Camí Travesser que em porta a Reus. És més tomb que baixar per la carretera però una mica més distret.

Al final, un matí ben aprofitat, on he gastat uns 700W (podria haver tirat més de trail i cansar-me menys, però en no tenir el costum i anar sol, no ho sé fer...)

PD: Sort de les vacunes...