Photo ofReus-els Motllats-la Febró lArbolí-Coll d'Alforja-barranc del Llobregat- Servians-Reus Photo ofReus-els Motllats-la Febró lArbolí-Coll d'Alforja-barranc del Llobregat- Servians-Reus Photo ofReus-els Motllats-la Febró lArbolí-Coll d'Alforja-barranc del Llobregat- Servians-Reus

November 7, 2021
November 2021

near Reus, Catalunya (España)

Tomb molt guapo per a gaudir dels primers freds de la termporada i anar a esmorzar a la Perdiu, a la Febró.

Hem pujat el més directe possible cap al Coll de la Batalla, pel Camí de les Ànimes i els dipòsits de Castellvell. Des del Coll de la Batalla hem seguit per les vinyes i senders pit amunt i després carretera fins al Coll dels Colls i bona pista fins dalt dels Motllats. Aquí dalt ja feia fresqueta de la bona... Hem fet el "París-Dakar (tram de sender en puja-baixa que podeu evitar seguint per pista si voleu) i hem anat a buscar els senders de baixada cap a la Mare de Deu de la Rocacorba i cap a la Febró. Tenen trams de tot, amb molt de flow i amb molta pedra, predominant aquests darrers.

A les 10,30 hem entat a la Perdiu i avui ens han posat a la sala gran i ens han encès l'espectacular foc de terra i tot. L''esmorzar és pantagruèlic (és més aviat un dinar): amanida, plat d'ou i llonganissa, fesols... café i músic al final. (per 12, 5...€ amb un parell de begudes per cap: el que en altres llocs és un esmorzar d'entrepà) Entre això l la caloreta del foc, costa tornar a pedalar. Però agafem aigua a la font i tirem amunt cap a l'Arbolí, creuant el riu dels Gorgs i fent una parell de pujades molt dretes (sort de l'ebike). Aquí impressiona veure com puja l'Oleguer, un dels millors master40 de la província, amb la seva Scott Spark. Veient-lo, sembla fàcil i tot, però hi ha un parell de rampes molt dretes.

Passat l'Arbolí hem fet el màxim de trams de sender possible i he pogut repetir el divertit sender que baixa al Coll d'Alforja (segon cop que el faig). I com a cirereta del pastís, el Jose ens ha portat a fer un sender que no coneixíem, al Barranc de Llobregat. És molt bonic, amb punts tècnics (m'he fotut de cap, sense conseqüències) i evita fer la meitat de la baixada per pista del Coll d'Alforja, que ja hem fet mil cops.

D'Alforja a l'Aleixar avui hem fet drecera per les Barqueres i Servians, que és més beteter que passar per la Urb. Portugal.

En definitiva, un tomb molt bo des de Reus i un molt bon dissabte amb companys que no coincidim massa sovint .... i, possiblement, un sortida amb un saldo de calories positiu....