Reus- Coll de les Llebres-Serra del Pou i DH Mont-ral-Alcover

June 22, 2022
June 2022

near Reus, Catalunya (España)

Ruta suau de dissabte pensada "estratègicament" per a poder sortir en un dia de molta calor, passar-ho bé i no patir massa.

Així arrenquem puntuals a les 7 de matí i enfilem "pel dret" cap al Coll de la Batalla. Al Coll del Perelló ja hem fet la primera trialera del dia i el tram entre el Coll de la Batalla i la carretera de la Mussara el fem per les VInyes, que és la manera més ciclable de passar aquest tram.

Al Coll de les Llebres girem a la dreta per a passar per les "vqeus" (que ja no hi són. Essent estiu, la part bona és que la trialera està seca. Però avui he dormit molt malament i no em trobo del tot bé baixant.

Fem el bonic sender tapat fins a la Placeta del Pi i aquí baixem per trialera "recte" cap a Mont-ral. Només havia fet el primer tram fins la pista de l'Aixàvega un cop, tot mullat. Avui es fa millor. Però no m'acabo de trobar bé. El següent tram es nou per a mi. Trialera no massa pendent però ben tècncia, amb roca i arrels. Evito qualsevol risc. Tot seguit, un altre tram ja més ciclable, excepte algun pas.... Paga la pena aqeusta drecera si sou endurers!

Just en acabar, hi ha una pujada forta cap a Mont-ral...i és aquí on me n'adono que ho he fet tot, des del Coll de les Llebres, amb la forquilla pràcticament tancada del tot!!!! ;'ahvia bloquejat per a punjar les paelles de la Mussara i, com no ho faig quasi mai i avui vaig "empanat", no he pensat de treure-la... Ja deia jo que baixava encara pitjor que de costum... (encara bo que no bloqueja dle tot i crec que no he xafat res...)

A Mont-ral emorzem molt bé al Racó, a sota les Moreres, on fins i tot bufa una brisa agradable.

I la biaxada despres.. doncs el que sempre dic: una de les mesves favorites. El barranc dels Esclots cada cop està millor, més ràpid (llàstima que només començar he agafat una tronc o una pedra amb el pedal, m'he descalat i he acabat abraçat a un arbre....) i la resta de la baixada, un cop superada la pujada fins a Cabrera, és un clàssic de les nostres contrades: senders ràpids amb flow, per acabar amb el tram més tècnic des de la carretera fins a la Urbanització del Remei, amb dos trams bons d'autèntica trialera.

I un cop arribats aquí, amb un somriure d'orella a orella, ja només queda tornar per carretera cap a casa, abans que el faci tard i la calor sigui insuportable.