Photo ofReus-Coll de la Batalla-Mas del Nebot-l'Albiol-'Salamandra'-el Glorieta-Pedreres-Mont-ral-Alcover-Reus Photo ofReus-Coll de la Batalla-Mas del Nebot-l'Albiol-'Salamandra'-el Glorieta-Pedreres-Mont-ral-Alcover-Reus Photo ofReus-Coll de la Batalla-Mas del Nebot-l'Albiol-'Salamandra'-el Glorieta-Pedreres-Mont-ral-Alcover-Reus

July 15, 2021
July 2021

near Reus, Catalunya (España)

Ruta de dissabte cap a Mont-ral amb una novetat molt destacable: mai havia passat des de sota el Grau del Malpàs cap a les fonts del Glorieta i les pedrerers de Mont-ral. Ni idea que es pogués fer en bici (ja us avanço que és tota una aventura).

Hem pujat d'una manera classica (Almoster, Mas del Víctor, Coll de la Batalla, on comença la zona de senders cap a les vinyes i la posterior pujada cap a dalt el Mas d'Anguera i el camí que porta fins a la carretera de la Mussara).

Després d'un inevitables km de carretera, hem girat a la dreta al Pla de les Casetes, per una pista cap al Mas del Nebot que aviat es transforma en un bonic corriol, que torna a ser pista en pujada i ens deixa ja prop de l'Albiol. Travessem el poble i anem a buscar el bonic sender de la Salamandra. Això ho podríem haver fet més ràpid sense entrar al poble i agafant la pista que hi ha la l'esquerra i que porta cap a la zona de les Virtuts. Però fer aquest bucle val la pena perquè el sender de la Salamandra és molt bonic i molt ciclable (excepte una mica menys en un curt tram final) .

Hem vingut per aquí perquè el Moli ha comentat que feia molts anys passaven des de sota el Grau del Malpàs cap a les fonts del Glorieta i des d'allí cap a les canteres de Mont-ral... ciclant per dins d'una sèquia!!! (seca, però). I com l'aventura és l'aventura, hi hem anant de cap...

Primer es puja per sender com si volguéssiu anar a pujar pel grau del Malpàs. Aquest tram és tot ciclable i ja el coneixia. Llavors, agavfem el trencall a la dreta i avall per sender/trialera dins el bosc. Trams més fàcils, trams més enduro... anar pujant i baixant de la bici (alguns més i alguns menys), paisatge fantàstic sota bosc... creuem el naixement del Glorieta i anar fent.... Aquest tram és ben dur... ja no ens queda aigua a molts (hem fallat de no agafar-me a l'Albiol) i, de sobte, un rierol cristal.li que creu el corriol, on algú ha posat una pedra llissa d'on l'aigua salta un pamet i ha deixat mitja closca de coco per a poder beure. Fantàsctic! Ens abeurem i ens refem una mica. Estem ja cansats, Hem tragitnat força amb les bicis...i aquestes ebikes pesen un mort... Hi ha un tram on anant un sol hauria estat difícil de passar.

Per cert, el tram de la sèquia és un dels llocs més curiosos per on he ciclat. i és llarg. Tota una experiència nova a tocar de casa....qui ho havia de dir, quan ja penses que t'ho saps tot, el territori fantàstic que tenim per aquí a tocar et torna a sorprendre.

Un cop acabat aquest tram sorprenentt, hem sortit a mitja pujada de les canteres de Mont-ral i ja feia força calor... Crec que és el cop que fins ara he agraït més portar una ebike, perquè el que queda fins a la carretera és una pujada que només he fet 2 o 3 cops... precisament perquè amb el primer cop ja en vaig tenir prou. (els altres dos em vaig deixar enganyar)

A Mont-ral esmorzem, ja tard, al Racó de Prades, a la seva fantàstica terrassa. Però val a dir que s'ha encarit força (i ja no era dels llocs barats): 14,5 euros per un entrepà, un parell de begudes i cafè/cifaló.... pica.

La baixada cap a Almoster avui ens l'hem fet fàcil perquè ja era tard. Hem hagut de renunciar, malauradament, al sender del Barranc dels Esclots i hem baixat pel Mas del Gasol enlloc de per l'Ermita del Remei. Això ens ha permès de fer de baixada el bonic sender nou que hi ha a mitja baixada. Molt recomanable, si bé hi ha un punt on s'ha d'empènyer la bici fort. La resta, canela.

I ja està. Des d'Alcover cap a Reus per carretera per a fer via perquè ja era tard.

En definitiva, una ruta molt aventurera i un indret nou conegut, d'aquells que potser no hi cal passar cada any.. però que cal conèixer. Encara que si no sou molt aventurers, igual direu que val més anar-hi a peu.... Ja se sap, va a gustos. Però quedeu advertits (fins i tot, m'atreviria a dir que és un tram que preferiria repetir-lo en bici clàssica, no en ebike... malgrat que després trobaria a faltar l'ebike per a acabar de pujar per les canteres cap a la carretera de Mont-ral.... ja se sap, no es pot tenir tot...)

• Photo of Mr Towers
    Mr Towers Sep 9, 2021

Moolt guapo tot plegat: el sender de la Salamandra, i sobretot des de mas del Tinet a les Fonts del Glorieta, i lo de pedalar per la canalera és ben curiós... també volia baixar pels Esclots però se'm va fer molt tard. Setmanes després la vaig fer al revés, pujant per Llaneta, les Fonts, i cap l'Albiol, però el sender de pujada és impossible...

• Photo of flonjall
    flonjall Sep 9, 2021

Ostres, doncs si no has passat encara pel Esclots, fes-t'ho venir bé i ves-hi! Jo tampoc hi he tornat més, però m'han dit que està perfecte ara, ja més trepitjat per les bicis (de fet, la cursa d'Alcover hi passarà d'aquí pocs dies)