Reus-Coll de Capafonts-la Mistera-Capafonts-la Cadeneta-Mont-ral-Alcover-Bonretorn-Reus

March 19, 2023
March 2023

near Reus, Catalunya (España)

Ruta maratoniana però amb ben bons senders.

Teniem ganes d'anar a Capafonts i jo feia molts anys que no hi anava. Tradicionalment feiem aquesta ruta a l'inrevés: de Reus a Capafonts, l'Abellera i tornada pels Motllats, etc. Això feia que fessim carretera només començar fins al km 4 de la carretera d'Alcover i la ruta no m'entusiasmava.

Avui, però hem enfilat amunt cap als Motllats de la manera més directa possible, pels Coll del Perelló, el Coll de la Batalla i amunt per la carretera de la Mussara. Alx motllats hem fet el gr (imprescindible, encar que es pot passar també seguint la pista) i un cop al Coll de Capafonts hem anat a buacar el sender que porta al Mas de la Mistera (una mica tapadet però de bon fer) i després avall per camí (mai hi havia passat) cap a Capafonts, on poc abans d'arribar-hi encara hem fet un tram de camí vell molt bonic.

Hem esmorzar al Grèvol (11 euros per dues coca-coles, cafe i entrepans de truita amb tonyina.... 4 euros més que fa 5 anys) i en acabar hem enfilat cap a l'ermita de Barrulles i el Mas del Toni. Aquí és importantíssim ser persona i deixar les portes tancades. És una camí privat i encara gràcies que deixin passar a vianants i bicicletes, ja que l'alternativa seria o la carretera o el camí vell pel Brugent, on toca caminar i mullar-se els peus, pel que m'han contat.

El tram de la Cadeneta cap a Mont-ral té bones pujades, alguna per sender. I de Mont-ral avall fins a Alcover, doncs la baixada "clàssica" que sempre explico i que mai em cansa: del miloret (o el millor) que es pot fer per les nostres contrades per flow, durada, diversió...

Un cop a Alcover, per a no fer carretera fins a Reus i pq encara quedava força bateria (portava 985 watts) hem pujat cap a Bonrertorn. Què fàcil que es puja ara això! Amb bici acústica també era ben guapo, pero molt esforçat.

Abans de Bonretorn he volgut fer un sender que recordava per a evitar la carretera, però hem fet cap a unes arnes i no he vist el sender... (estava a mà esquerra, potser s'ha tapat pq fa anys que no hi passo).

De Bonretorn cap al Mas Paperer ara el pas no és bo. S'ha d'entrar des de dalt de la carretera pq la finca està tancada amb tanca cinegètica (encara que ja es pot fer damunt la bici) i un cop arribes a baix al sender, està molt tapat a l'inci i s'ha de baixar de la bici. És un llàstima perquè el camí és ben bonic i és la única manera de passar d'Alcover a la Selva sense xarfar carretera i fent btt.

En síntesi, una bona ruta si teniu ganes de fer hores damunt la bici (unes 6 avui... un parell més del que habitualment faig.. al final estava cansadet).

• Photo of jocavi1
    jocavi1 Mar 23, 2023

Des-de Alcover cap a la Selva, si aneu mes justets de bateria o temps i no voleu trepitjar carretera es pit anar cap a la granja i emplamar amb el cami de Masies catalanes. Te bon fer.

• Photo of flonjall
    flonjall Mar 23, 2023

Ja em toranràs a passar aquest tram, Jose.... que no el vaig arribar a fer mai i no sé on el tinc, I encara que sigui menys "btt" que pujar cap a Bonretorn, tal i com està ara després de Bonretor cap al Mas Paperer, millor buscar alguna alternativa més ciclable.... o sense esbarzers.