Reus-Coll d'Alforja-Siurana-la Febró-Reus

March 24, 2024
March 2024

near Reus, Catalunya (España)

Ruta clàssica -amb petites variacions- que potser feia 5 anys que no feia. Be, abans la feia sense motor i segurament era la ruta de les que fèiem més sovint més dura. Perquè a Siurana, on esmorzarem al càmping, ja hi arribes amb 1250+ i quasi 35 km i al final del dia hem fet uns 2150+ o 2200+.

Ara està clar que l'esforç és més relatiu. Fins i tot en el sender de pujada que hi ha un cop creues el pantà de Siurana, ara es fa un bon bocí en turbo (però hi ha un tram impossible -si més no per als 10 ebikers que anàvem avui) on toca fer una mica de "core" empenyent bici amunt.

Un altre avantatge de l'ebike en aquesta ruta és que la que potser és, per a mi, la trialera més tècnica de les nostres contrades (la que baixa cap al pantà de Siurana des de la carretera de l'Arbolí) amb aquestes bicis es baixa més segur (jo no recordava haver baixat tant damunt la bici mai).

Parlant de trialeres, la ruta no en té massa (l'esmentada; abans la meitat de la del Coll d'Alforja, el barranc de les Tellerasses (més sender que trialera) cap a la Febró, la dels Tres Pins a l'alçada de l'aparcament de la carretera de l'Albiol -aquesta és opcional i no tots els companys l'han feta, pq també té un cert nivell -roca-, la clàssica del Coll de la Batalla.... i poc més -la de les torres d'alta tensió, ja a tocar de casa). Però hi ha dies per a tot. i com veníem de fer una "borratxera de senders i trialeres" a Tremp la setmana passada, doncs ja ens ha estat bé fer una certa desconnexió en aquesta matèria i dedicar-nos més a rodar i xerrar tranquil·lament.

En definitiva, una bona ruta per a gaudir del sector sudoriental de les Muntanyes de Prades i, si no hi heu estat mai, de Siurana (nosaltres ja ni anem al poble, però si no el coneixeu, és visita obligada -ja sé que no estic descobrint res.....)

Ruta circular des de Reus passant per:
- Moli de la Roca (7.9 km)
- Creu de Pedra (16.8 km)
- Coll d'Alforja (20.7 km)
- Coll de la Creu (26.9 km)
- Toll del Forn (29.4 km)
- Coll Del Ginebre (34.2 km)
- Coll de l'Andreu (41.8 km)
- Coll dels Massos (45.4 km)
- Esglesia La Febró (47.9 km)
- Mas de Panxonil (49.8 km)
- Coll del Pla de l'Agustenc (52.1 km)
- Coll del Tipasso (55.1 km)
- Coll de les Llebres (56.7 km)
- Coll de la Batalla (65.5 km)
- Coll del Llamp (68.0 km)