Reus-Castell d'Escornalbou-l'Argentera-Vilanova d'Escornalbou-Pinar del Llop-Barranc de la Mina de les Nines-Reus

January 26, 2024
January 2024

near Reus, Catalunya (España)

Ruta de dissabte de fred i pluja el divendres, en el que decidim sortir de Reus per a fer camins coneguts i poder evitar el fang, si aquest es presenta, per vies alternatives. Per sort no n'hem tingut massa i hem pogut fer el que volíem fer.

De Reus a l'Argentera (on hem esmorzat prou bé al Casal de l'Argentera) bàsicament hem pistejat fins a quasi dalt del Castell d'Escornalbou, on hem anat a buscar el bonic sender del camí ral de l'Argentera a Vilanova que van recuperar fa un parell d'anys. Jo només hi havia passat un cop i he de dir que ara està molt millor, encara que té trams estretets on s'ha d'anar amb compte. Però és una molt bona baixada, amb poca pedra (llàstima del tram intermedi d'escales).

Després d'esmorzar hem tirat cap a Riudecanyes, hem fet el sender nou per dins del pantà i hem tirat cap a Vilanova, des d'on hem pujat cap al Pinar del Llop, per a fe la seva bonica trialera, i des d'allí hem empalmat cap a les Graveres, on hem baixat un sender que ens ha deixat al Camí dels Carlins, quasi a tocar de l'entra dels tobogans que porten al Barranc de la Mina de les Nines. Tot aquest tram ha estat molt bé i ens ha deixat bon gust de boca per a emprendre la tornada planera cap a Reus.

En síntesi, una ruta més tranquil.la de l'habitual, però no per això menys agradable i perfecta per un dia amb el ferm mullat, ja que quasi no té pedres.

El desnivell són uns 1400+

Ruta des de Reus passant per:

- Parroquia Sant Joan Baptista (1.4 km)
- Monument a Gaudí (7.8 km)
- Aqüeducte de Travadells (22.9 km)
- Font de Vilamanya (25.2 km)
- Coll de les Alzines Sureres (26.7 km)
- Font Vella (29.6 km)
- Rentadors (33.3 km)
- Coll de l'Algar (43.7 km)
- Mina de les Nines (50.8 km)