Reus-Camí dels Suïssos-Mas de la Flassada-Vilaplana-els Garrigots-l'Aleixar-Reus

March 28, 2022
March 2022

near Reus, Catalunya (España)

Ruta de dissabte, retallada a causa de la pluja. Precisament, la fem, després de molts anys, perquè el temps és inestable i el que té de bo és que mai marxes massa lluny de Reus

Anem cap a la Selva i pugem amunt pel "Camí dels Suïsos", que pujar fort, amb algun tram que tendeix a corriolejar. Un cop coronem la pujada, ja a tocar de la carretera de l'Albiol, girem a l'esquerra pel camí que baixa al Mas del Galofre, però el deixem aviat agafant un cami/sender a la dreta, de molt ben fer però amb un mur on cal empènyer. Passem unes vinyes plantades fa pocs anys i anem fent sender, amb algun petit pas que fa baixar de la bici i arribem a pista ampla, si bé és una trialera cada cop més.

Per arribar al Mas de la Flassada també hem passat per un camí antic i abandonat que té algun pas a peu. I ja després del mas, nomes ha restat pujar cap al bosc del Coll de la Batalla i baixar cap a VIlaplana aprofitant la trialera dels Cavalls.

Després de Vilaplana, hem enfilat cap als Garrigots amunt, tot comentant el bé que ens estava respectant el temps (xirimiri durant tot el matí, però sense arribar-nos a mullar bé. Fins i tot en algun tram ens hem tret el "xubasca") . Però clar, això mai es pot dir... pq del Mas del Valent a l'Aleixar ens hem mullat bé ja... Hem esmorzat bé a les piscines i en veure que la cosa no afluixava, ja hem tornat cap a casa pel "Camí de les Cabres". (La idea original era saltar cap a Alforja per Servians i anar a fer el Coll del Mort, Riudecols, Sant Bartomeu... per a fer més senders).

Més val això que res i, de pas, ha servit per a revisitar algun tram de camí que potser feia 5 anys que no hi passava.