Reus-Alforja-Cornudella-Albarca-Vilanova de Prades-Prades-Alforja-Riudoms-Reus

April 4, 2021
April 2021

near Reus, Catalunya (España)

Una gran ruta. Tota una clàssica que ja he compartit força cops, però revisada i amb bones novetats

El fet de sortir de Reus és accessori: es deu a què em fa mandra carregar la bici al cotxe i alhora volia provar la bici fent una ruta llarga, a veure quanta autonomia té i que tenia ganes de pedalar moltes hores, etc.

Com sempre he dit, el mtb 'aquesta ruta comença a Alforja, d'on hem sortit a les 7,30. El Coll d'Alforja amb ebike ja no es tan el "puto coll": en arribar a les 160 pulsacions, ja en tinc prou.... I de baixada, doncs la trialera també es baixa millor amb una bici d'enduro...si no fos pq està molt tapada d'arbres caiguts i no es poden fer trams ràpids amb continuïtat.

A Cornudella hem acabat de reunir el grup i hem tirat amunt per la pista de cementiri cap a San Joan del Codolar. Com sempre dic, per aquí és més còmode i fins i tot més ràpid que pel GR, però menys beteter. A Sant Joan comença el sempre espectacular i delicat tram de la Llisera cap a Albarca (no val a badar) i després de baixar a la carretera d'Ulldemolins i creuar-la amb compte, tocar pujar fort amunt per sender, baixar suaument i enfilar cal als Segalassos pel Camí de Cornudella a Vilanova de Prades Un camí que no deixarem mai i, a diferència d'altres anys que feiem aquesta ruta, avui passem pel Molí de l'Alentorn i l'anomenada "trialera de la Pissarra", que baixa al bonic Barranc de l'Anover i, després d'un tramet en pujada per sobre d'un camí de bast ben conservat, ens deixa a camí ample, ja a prop de Vilanova.

A Vilanova hi esmorzem a la Montserrat a fora al carrer mirant d'observar les més bàsiques normes de precaució i en acabar, enfilem cap a Prades pel Coll dels Closos i el Coll del Pubill. Aquest tram ce camins de bast és bonic i, al final, dur de pujada. La resta, cap a Prades, ja és per pista normal.

A la vila vermella la plaça està a petar i hi parem el just per agafar aigua i seguir amunt cap a la font de Pu. A partir d'aquí, canviem la tradicional i ràpida baixada pels senders de les torres d'alta tensió per una trialera ben tècnica cap a l'English Summer, on agafem uns trams llargs, planers i ràpids, molt gaudidors, de senders que ens portaran de nou a l'0est dels Segalassos. Aquest tram no el coneixia i m'ha agradat molt.

La resta de la ruta ja ha estat com les altres vegades: baixada ràpida pel barranc de l'Argentera, alternant pista pendent a amb bons senders fins arribar a la carretera de Siurana, des d'on enllacem per anar a buscar l'excel.lent sender sobre el pantà de Siurana i ja després arribar fins el Molí de Pont, el Mas de les Moreres... i amunt i aval altre cop pel Coll d'Alforja, en sentit contrari al matí.

A Alforja m'he acomiadat dels companys que havien vingut en cotxe i, després de fer una cervesa, m'he deixat caure fins a Riudoms per la Riera de Maspujols.... i cap a casa, que ja era tard..

En definitiva, com sempre dic, una de les meves rutes preferides. I mes amb les variants d'avui.

SI voleu la versió concentrada i no us estimeu massa el Coll d'Alforja (a molta gent li passa... i més ara que no se'n gaudeix massa de la baixada), us aconsello fer-la des les Ventes o des de Cornudella i, això sí, a poc que pugueu, no deixeu de fer el sender del Pantà de Siurana.

Vídeo cortesia del gran Pepe, alias Jalapov aquí a wikiloc (merci Pepe!)

* Si us agraden les trialeres, no us perdeu el seu canal especialitzat, on amb altes companys estan "inventarian-te" moltísimes del Baix Camp, Priorat.....

algomas Apr 6, 2021

Ostras 105 km i 2100 m de desnivell, com ha anat la autonomia de la bateria, has hagut de carregar o t'ha arribat per fer-ho tot?
    Al Pepe ja fa dies que el segueixo, està be aixo que fa per fer coneixer senders i tiraleres de per aqui, tinc pendent de fer un parell de tracks seus, el mix de trialeres de Mont-roig potser caurà aques dissabte proper.

flonjall Apr 19, 2021

Bé, bé. La bici (Mondraer Dusk) té 630w i una altra bateria externa de 360w, amb la qual cosa no cal carregar i quan vaig arribar a casa encara li quedava per a fer 40 km. Normalment no agafo la bateria externa per a un dissabte normal pq amb el 630w sense carregar ja dóna. (anem a ritme molt eco).

Salut!

algomas Apr 19, 2021

Ostras, tens la mateixa que jo, Mondraker Dusk, pero jo no he comprat extender, estic content amb ella, vaig casi sempre en eco per fer cames i pista només en trams difícils

flonjall Apr 21, 2021

ostres, que bo! Ets el segon que conec de per aqui, doncs.
    Jo l'extender el tinc pq me'l van regalar amb la bici. Si no tampoc l'hauria pagat (és una bici de test de 2020)

algomas Apr 21, 2021

Quines maquines!!! Porto 25 anys fent XC, per mi aixo es un concepte nou, mot divertit i amb mes ventall de posibilitats .
    Per cert has fet mai res per la zona de Vandellos?? Tinc ganes de fer aquest track del Pepe Latre https://es.wikiloc.com/rutas-mountain-bike/vandellos-masboquera-masriudoms-enduro-mtb-67897532
    i amb els que vai els hi fa por de que sigui masa tecnic, crec que al final em quedare amb les ganes de fer-ho

flonjall Apr 23, 2021

Home, ells fan un e-mtb "més alegre".. l'Eco no el coneixen gaire, he, he, he. Vandellós es pedregós i segurament hi trobareu trams de pujada per trialeres, etc.

Jo aquest no l'he fet. Per allí, un cop amb el Pepe vam fer una ruta moooolt guapa fa un parell d'anys (d'aquelles que tinc moltes ganes de tornar a fer) cap a Llaberia i Tivissa, que només tenia una trialera amunt i alguna baixada un pèl tècnica (però res de l'altre món, i menys amb aquestes forquilles ara).

La busco i te la passo

flonjall Apr 23, 2021

Aquí tens el track bo del Pepe d'aquesta ruta (ara he recordat llegint-ne la crònica que jo la vaig acabar per carratera)