Reus-Alforja-Coll de Cortiella-Nou sender pel Mas del Botó-Porrera-trialera dels Trossents-Trialera Duesaigües-Reus

46 mi
February 6, 2022
February 2022

near Reus, Catalunya (España)

Feia temps que no anava a Porrera. Aquest cop l'alicient és veure que han fet al Mas del Botó. És un mas per on mai hem passat perquè la pista puja (obaixa) dreta pel popular "simca". Però m'hanexplicat que ara ja no volen que es passi per la pista i que es passa pel mas. Certament, el camí antic de Porrera al coll de Cortiella (pera seguir cap a ALfgorja) passava pel mas. La pista que hem fet sempre és un camí modern i al cadastre està recollida com a camí privat (mentre que el pas pel Mas del Botó ho està cm a camí públic)

En fi, doncs val a dir que després de fer l'enllaç fins a Alforja (darrerament fem un tomb per dins la urbanització Portugal per a no fer tanta carretera, però no paga massa la pena ja que quasi tot el que fem són carrers) , pugem per "la Canaleta" com duen els d'Alforja. Ho faig tot amb eco, per gust i perquè la ruta d'avui és llarga i només porto els 630 watts de la bici. Entre qe el camí té el ferm arreglat i l'ebike, això ja no és el que era.....

Quan arribem al nou tram del Mas del Botó, la sorpresa és agradable: han esbrossat un bon tram de camí vell i ara és un agradable sender, amb només dos trams que baixem de la bici, que ens porta al Mas del Botó. Just passar-lo, sentim uns gossos.... gossos que sabre a l'hora de l'esmorzar que un ha "marcat" a un ciclista que ha psssat després, quan ja estaven de guàrdia. I al dia següent també mossegarà al germà d'un company... Això és un problema i no pot ser que hi hagi gossos sense lligar si fan passar el camí per aquí (està indicat amb cartells ia baixada per la pista que féiem sempre ara té un cartell de prohibit el pas)

En arribar a Porrera hem anat a fer la sempre encantadora trialera dels Trosssets, que ara està neta d'herbes en el darrer tram i es fa millor que a la primavera passada. I tot seguit hem esmorzat bé al Cafè Antic.

*** Val a dir que hem fet un tomb absurd per carretera.. perquè només ens calia tirar cap a l'est del poble i hauriem sortit a la carretera de les Ventes per un aparcament que hi ha a tocar (ja ho sabem per un altre cop)

I la tornada també ha estat clàssica: pujar cap al parc eòlic del Collet dels Feixos, seguir cap als Colls del Vicari i baixar cap a Duesaigëus per les dues boniques trialeres de tota la vida. S'ha de dir que la primera fa uns anys que té un cartell de prohibit bicis i motos. Motós.. ja ho diu la llei (pel tipus de camñi que és). Bicis... si és per què el camí és particular... com jo penso que no ho és (això es l'antic camí de Dueaigües a Falset), doncs hi passem (A més, es veu que no és un cartell oficial de l'ajuntament). Suposo que potser ja no s'hi passa tant, pq hi ha algun punt on hi ha hagut caiguda de pedres i no s'han tret. Però es baixa bé. Vigileu amb les sirgues que hi ha cap a la part final i que fan ue hagis d'aixecar la bici enlaire.

I poc més que contar.... anar tornant cap a casa després d'un matí tranquil i de ruta més llarga i rodadora que les de les darreres setmanes.

(Al final m'ha sobrat un 15% de bateria -sense recarregar esmorzant: Algun dia faré riure... i tocarà pedalar en "off", però de moment els càlculs mai han fallat)

PD: Poso moderat perquè la única part tècnica és la trialera dels Trossets.(i en certa manera el sender del Mas del Botó) La resta no ho és gens i les dues trialeres de Duesaigües són de dificultat baixa.